مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران خبر داد؛

وجود ۱۱ هزار ساختمان پرخطر در تهران/ هزینه برای مالکین متخلف باید افزایش پیدا کند

محمدی با اشاره به عملیات اطفا حریق ساختمان ۱۵۳ که نزدیک به ۱۲ ساعت طول کشید، گفت: ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار جزو ۱۱ هزار ساختمان پرخطر بود که دی ماه ابلاغیه خطر برای آن‌ها ارسال شده بود و صاحب این ساختمان پرونده جاری داشته و حکم جلب این شخص گرفته شده بود.
کد خبر: ۵۷۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ - 26February 2023

صدور حکم جلب برای مالک ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهاربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «قدرت‌الله محمدی» مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران صبح امروز (یکشنبه) در صد و سی و یکمین جلسه شورا با اشاره به حادثه روز گذشته ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار، اظهار داشت: در ابتدای تماس با سامانه ۱۲۵ سه ایستگاه ظرف چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند و در اولین اقدام همه افراد تخلیه شدند.

محمدی گفت: به دلیل تخلف صورت گرفته و فک پلمپ؛ اطلاع رسانی آتش نشانی توسط مالک این ساختمان با یک ساعت تاخیر اعلام شده و متاسفانه پارکینگ محل دپوی مواد اشتغال‌زا بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه ۳۳ هزار ساختمان‌ پایش و تقسیم‌بندی شدند، گفت:  ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار جزو ۱۱ هزار ساختمان پرخطر بود که دی ماه ابلاغیه خطر برای آن‌ها ارسال شده بود و صاحب این ساختمان پرونده جاری داشته و حکم جلب این شخص گرفته شده بود.

وی گفت: عملیات اطفای حریق این ساختمان یازده ساعت طول کشید و تا ۷۰۰ درصد حرارت ثبت شد؛ با اقدامات صورت گرفته حرارت به ۱۵۰ درجه رسید و توانستیم وارد شویم.

محمدی گفت: با توجه به تحربیات پلاسکو با همکاری پلیس همه ساختمان‌ها تا شعاع ۱۰۰ متر تحلیه شد و به وسیله دستگاه‌های لرزه نگاری ساختمان پایش می‌شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی اضافه کرد: با توجه به مشاهدات اگر اتفای جریق یک ساعت دیرتر انجام می‌شد قطعا ساختمان ریزش می‌کرد.

محمدی با اشاره به شهادت یکی از آتش‌نشان گفت: شهادت اتش نشانان قطعا ادامه دارد اما می‌توانیم با حضور همه دستگاه‌ها جلوی حوادث و شهادت اتش‌نشانان را بگیریم.

وی‌ افزود: اتاق اصناف، وزارت سمت، دستگاه‌های بیمه گر باید در کنار شهرداری قرار گیرند؛ ساختمان‌های بیمه گر نباید ساختمان‌هایی که ایمنی و تاییدیه ندارند بیمه شودند.

محمدی تاکید کرد: باید هزینه برای مالکینی که تخلف می‌کنند بالا برود و دستگاه‌ها یاید به شهرداری کمک کنند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت: یک سوم زون‌های مناطق ۱۱،۱۲ و ۱۵ به انباری تبدیل شدند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار