نرخ بلیت پروازهای عتبات برای اربعین اعلام شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تعیین نرخ بلیت پروازهای عتبات برای ایام اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ - 04November 2015

نرخ بلیت پروازهای عتبات برای اربعین اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به اینکه سال گذشته بلیت پرواز تهران- نجف-تهران بین یک میلیون و200  تا دو میلیون و 200هزار تومان در اختیار مردم قرار میگرفت، اظهار کرد: طی سالهای اخیر در حق مردم اجحاف میشد و دلالان بلیتهای این پرواز را با چند برابر قیمت واقعی میفروختند.
وی با اشاره به بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: براساس مصوبه این سازمان از تاریخ 5 آذرماه امسال تا 18 آذرماه قیمت پرواز تهران-نجف-تهران 950 هزار و تهران-بغداد-تهران 850 هزار تومان تعیین شد.
وی ادامه داد: همچنین بلیت پرواز مشهد-نجف- مشهد یکمیلیون و 200 هزار تومان و مشهد- بغداد- مشهد نیز یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان اینکه سال گذشته نرخ پایه پروازهای تهران و مشهد به نجف و بغداد و بالعکس کمتر از این بود یادآور شد: فرودگاههای نجف و بغداد بیشترین عوارض فرودگاهی و رویالیتی را دریافت میکنند چرا که مقامات عراقی میگویند به ازای هر تعداد صندلی پرواز که به این کشور انجام میشود باید شرکتهای هواپیمایی عراقی نیز به ایران پرواز داشته باشند اما چون در این زمینه مشکل دارند از هر صندلی پروازی ایران 20 دلار دریافت میکنند.
سامانی همچنین گفت: براساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای یک طرفه به شهرهای نجف و بغداد 75 درصد نرخ یک بلیت دو سره دریافت میشود.
وی با اشاره به اینکه مردم میتوانند از طریق دفاتر شرکتهای هواپیمایی، سایتهای این شرکتها یا آژانسهای مجوزدار بند الف اقدام به خرید بلیت کنند تاکید کرد مسافران در صورت مشاهده فروش بلیت توسط سایتهای غیرمجاز و دلالان موضوع را به تعزیرات حکومتی برای پیگیری اطلاع دهند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با فارس نیز گفت: برخی از شرکتهای هواپیمایی هم که از شهرهای خرمآباد، تبریز و یا اهواز پرواز به عتبات عالیات برقرار میکنند نرخ بلیت آنها مشابه نرخهای تهران خواهد بود.
اسعدی سامانی تأکید کرد: مردم در صورت مواجهه با واسطهگران و یا پیشنهاد بلیت با نرخهای بالاتر حتماً از طریق اداره کل رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری موضوع را پیگیری کنند و یا با شماره تلفن  44014440 (انجمن شرکتهای هواپیمایی) تماس بگیرند.
اسعدی سامانی با بیان اینکه هنوز هیچ مجوزی برای پرواز عتبات صادر نشده است، گفت: طبق هماهنگی فروش بلیت پروازهای عتبات از ساعت 8 صبح روز شنبه 16 آبان ماه 94 به صورت همزمان توسط شرکتها انجام خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه نرخ بلیت باید حتماً در برگه بلیت درج شود، اظهار داشت: البته شرکتهایی که صندلی بیزینسکلاس ارائه میدهند مشمول این نرخها نخواهند بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار