دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اقدامات ارتش در روز نخست رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱؛ از اجرای عملیات «بیچینگ» تا تهاجم پهپادی و تاخت آب‌خاکی

ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ بار دیگر توانمندی خود در دفاع از حدود و ثغور ایران اسلامی و قدرت بازدارندگی کشور در مواجهه با تهدیدات را به نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۵۶۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ - 31December 2022

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- مهدی شهرودی؛ رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور یگان‌های زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی در مناطق جنوب شرق، سواحل مکران، حد فاصل شرق تنگه هرمز تا نزدیکی بندر گواتر و دریای عمان تا مدار ۱۰ درجه در شمال اقیانوس هند در حال برگزاری است.

این رزمایش با هدف تقویت توان رزمی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اساس تقویم مصوب رزمایش‌های نیروهای مسلح کشور با حضور یگان‌های پیاده، زرهی، مکانیزه، سامانه‌های پدافندی، دریایی و شناور‌های زیرسطحی و سطحی برگزار شده است.

در روز اول مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ استفاده از سلاح‌های ضد زره، موشک‌های ضد تانک و موشک‌های دوش‌پرتاب در اولویت یگان‌های رزم زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رزمایش بزرگ یگان‌های زمینی، هوایی، پدافندی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی در جنوب شرق کشور/شلیک موشک‌های راهبردی ضد زره از یگان‌های پیاده نزاجا

امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش در این زمینه می‌گوید: تکاوران نیروی دریایی ارتش در این عملیات با استفاده از موشک‌های دهلاویه و تاو، و دوش‌پرتاب میثاق در برابر هجوم دشمن فرضی، دفاع ساحلی را اجرا کردند. این نیروها، با وجود استفاده دشمن از تاریکی هوا توانستند با پشتیبانی یگان‌های پدافند ساحلی نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کنند.

عملیات انتقال تجهیزات آبی-خاکی در منطقه عمومی رزمایش، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این رزمایش بود. در این زمینه با عملیات مشترک نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش، ناو آب-خاکی «تنب»، تانک‌های T-۷۲ و نفربر‌های BMP-۲ را برای اجرای عملیات تصرف سرپل از دریا به ساحل دشمن منتقل کرد.

ناو آب-خاکی تنب در راستای اجرای این عملیات تا حدی به ساحل نزدیک شد که بتواند تجهیزات زرهی راهبردی را در مناطق از پیش تعیین شده پیاده سازی کند.

ایران یکی از ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه اجرای عملیات تاخت آبی خاکی با پشتیبانی زره‌پوش‌ها محسوب می‌شود و در این رزمایش هم قدرت‌نمایی زره‌پوش‌های ارتش، شاهدی بر این مدعاست.

رزمایش بزرگ یگان‌های زمینی، هوایی، پدافندی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی در جنوب شرق کشور/شلیک موشک‌های راهبردی ضد زره از یگان‌های پیاده نزاجا

همچنین در رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران پهپاد‌های مسلح با قدرت و دقت آفندی بالا یک هدف را در فاصله ۴۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دادند که این هدف با دقت منهدم شد.

ارتش جمهوری اسلامی در مراحل بعدی این رزمایش با بهره‌گیری از شناور‌های سطحی و زیرسطحی و با پشتیبانی هوایی قصد دارد پروسه تاخت آبی-خاکی و حمله به مواضع دشمن را تکمیل کند.

رزمایش ارتش جمهوری اسلامی پیام‌هایی واضح برای دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی دارد؛ دشمنانی که در روز‌های اخیر با بازی روانی تلاش داشته‌اند توان دفاعی و امنیت ملی را هدف بگیرند.

سرلشکر «غلامعلی رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ع) در این زمینه می‌گوید: اقدامات تهدیدآمیز رژیم صهیونیستی علیه منافع و امنیت ملی ایران با فرض اطلاع، هماهنگی و حمایت آمریکا ارزیابی می‌شود و پاسخ نیرو‌های مسلح ایران قطعی خواهد بود. هر کشوری که با رژیم صهیونیستی برای تهدید امنیت ملی ایران همکاری کند و پایگاه و امکانی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، آن پایگاه‌ها، نقاط و مبدأ تجاوز و حمله به ایران که رژیم اشغالگر قدس است، آماج حمله نیرو‌های مسلح ما قرار خواهد گرفت.

رزمایش بزرگ یگان‌های زمینی، هوایی، پدافندی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی در جنوب شرق کشور/شلیک موشک‌های راهبردی ضد زره از یگان‌های پیاده نزاجا

سردار رشید تأکید کرد که نیرو‌های مسلح ما در میدان رزمایش بسیار جدی هستند؛ ما رزمایش را نیمی از جنگ و بلکه جنگِ ماقبلِ جنگ می‌دانیم. به همین دلیل، فرماندهان ما دقت، جدیت و خلاقیت را در طرح‌ریزی و اجرای رزمایش به شدت رعایت می‌کنند. می‌خواهیم دشمنان ما بدانند که آماده‌ایم و در صورت خطا در محاسبه حتماً هزینه‌ای بیش از دستاورد‌ها بر آن‌ها تحمیل می‌کنیم و اقدامات تاکتیکی اولیه آن‌ها را به شکست راهبردی تبدیل خواهیم کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش توانمندی خود در دفاع از حدود و ثغور ایران اسلامی و قدرت بازدارندگی کشور در مواجهه با تهدیدات را به نمایش گذاشته است.

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه می‌گوید که این رزمایش نشان‌دهنده توانایی نیرو‌های ارتش در حفظ تمامیت ارضی کشور، استقلال کشور و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد که اجرای موفق این رزمایش به دشمنان نشان می‌دهد که هر زمان و هرکجا علیه تمامیت ارضی کشور اقدام کنند جواب پشیمان‌کننده‌ای دریافت خواهند کرد.

ارتش جمهوری اسلامی در رزمایش مشترک ذوالفقار بار دیگر نشان داده است که تحریم‌های ایالات متحده آمریکا تاثیری بر اراده نیروهای مسلح ایران در جهت دفاع همه‌جانبه از کشور نداشته و سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی گام‌های بلندی را در مسیر دستیابی به خودکفایی برداشته‌اند.

انتهای پیام / 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار