هشدار انصارالله یمن به ائتلاف متجاوز سعودی

انصارالله یمن، ائتلاف متجاوز سعودی را در صورت ادامه جنگ علیه یمن به غافلگیری غیرمنتظره تهدید کرد.
کد خبر: ۵۶۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ - 29December 2022

هشدار انصارالله یمن به ائتلاف متجاوز سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن به ائتلاف متجاوز سعودی نسبت به غافلگیری غیرمنتظره و آینده بی سابقه متجاوزان در نتیجه ادامه جنگ یمن برای نهمین سال متوالی هشدار داد.

«علی القحوم» یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن با انتشار پستی در توییتر خود نوشت: در آستانه پایان سال میلادی ائتلاف مجاوز سعودی به جای فریبکاری و وعده‌های توخالی و در پیش گرفتن معیار‌های دوگانه و سرسختی و شرط‌بندی بر عامل زمان و اتلاف فرصت‌ها و محدود کردن گزینه‌های روی میز باید به تجاوز و محاصره خود را پایان دهد.

علی القحوم در ادامه تاکید کرد: ائتلاف متجاوز سعودی باید به محاصره یمن و اشغالگری خود پایان دهد و حقوق مشروع یمن را اجرا کند و یمنی‌ها را رها کند تا خود بدون قیمومیت خارجی‌ها بحران‌هایشان را حل کنند.

وی تصریح کرد: سال جدید میلادی همانند هیچ یک از سال‌های گذشته نخواهد بود به ویژه اگر تجاوزات و محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن ادامه یابد. ما شاهد امور غیرمنتظره خواهیم بود که به ذهن ائتلاف سعودی و هیچ کس هرگز خطور نکرده است. معادلات تغییر یافته و به همراه آن قواعد درگیری نیز تغییر کرده است و عناصر تشکیل دهنده قدرت یمن افزایش یافته‌اند.

اخیرا علی القحوم طی پستی در توئیتر ضمن هشدار درباره پیامد‌های شکست تلاش‌ها برای تحقق صلح در این کشور، تاکید دارد که ایالات متحده آمریکا و انگلیس مانع صلح در یمن هستند.

این درحالی است که روز گذشته «عبدالملک العجری» عضو هیئت مذاکره کننده انصارالله یمن درباره تبعات هرگونه اقدامات اقتصادی ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت یمن هشدار داد.

وی افزود: هرگونه اقدام اقتصادی مفهومی ندارد، مگر اینکه پیشرفت در حل پرونده انسانی و اقتصادی را با مشکل مواجه خواهد کرد. هرگونه اقدام برای تشدید تحرکات اقتصادی بر روند تلاش‌ها و اهداف دیدار‌هایی که طی هفته‌های گذشته رخ داد، تاثیر معکوس دارد.

العجری تاکید کرد: کشور‌های متجاوز علیه یمن مسئول تبعات اقدامات خود برای تنش آفرینی اقتصادی جدیدی که ملت این کشور را هدف قرار دهد، هستند.

پیش از این نیز «عبدالملک بدر الدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن تاکید کرده بود که هرگونه اقدامات تنش‌زا از سوی ائتلاف سعودی در زمینه اقتصادی و نظامی با واکنش قوی و گسترده از سوی صنعا روبه‌رو خواهد شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی‌خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. براثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

آتش‌بس در یمن از یازدهم فروردین‌ماه سال جاری با وساطت سازمان ملل محقق شد که دو ماهه قابل تمدید بود که تا کنون دو بار تمدید شده است. قرار بود این توافق مهرماه تمدید شود، ولی عدم تحقق مطالبات دولت نجات ملی که بر اساس توافق بوده، منجر به عدم تمدید آن تا این لحظه شده است.

دولت نجات ملی یمن طی روز‌های اخیر تأکید کرده است که کشور‌های متجاوز سعودی و امارات به این کشور باید به تعهدات خود ذیل توافق آتش‌بس عمل کنند؛ قرار بود بر اساس این آتش‌بس، فرودگاه صنعاء بازگشایی شود و موانع ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده برداشته شود و حقوق کارمندان دولت که برای سال‌ها به‌دلیل جنگ پرداخت نشده است، پرداخت شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها