رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

اگر حواسمان نباشد از دشمن ضربه خواهیم خورد/ دشمنان از هر اتفاقی برای القای ناکارآمدی نظام استفاده می‌کنند

نامی با اشاره به توطئه دشمن در اغتشاشات اخیر، گفت: دشمنان از هر اتفاقی برای القای ناکارآمدی نظام استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۵۵۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ - 29October 2022

اگر حواسمان نباشد از دشمن ضربه خواهیم خورد/ دشمنان از هر اتفاقی برای القای ناکارآمدی نظام استفاده می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «محمدحسن نامی» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز (شنبه) در همایش پدافند غیرعامل نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: به علت تغییراتی که بشر در اقلیم جغرافیایی و فراجو انجام داده باعث شده است، تاکنون خساراتی زیادی را برای جامعه به‌دنبال داشته باشد؛ به‌عنوان مثال توده مونسان که مرداد به‌صورت نقطه‌ای حجم زیادی از باران را فرو ریخت، اگر یک ماه قبل تمام بخش‌های مسئول را برای مواجهبا بارش‌های این توده هماهنگ نمی‌کردیم، آمار تلفات انسانی ما به شدت افزایش می‌یافت.

نامی افزود: جهت آگاهی مردم در مواجه با این توده هوایی، هفت و نیم میلیون پیامک ارسال شد، اما علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته ۸۲ نفر بر اثر سیل ناشی از بارش‌های این توده، جان باختند؛ قبل از شروع بارش‌های این توده هوایی برخی مناطق مردم را به زور از خانه‌های خود خارج کردیم که اگر این کار را نمی‌کردیم در مواجه با بارش‌های توده هوایی مونسان حدود ۵۰۰ نفر تلفات می‌دادیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: رسانه‌های خارجی در برابر سیلی که آمد روزانه سه بار علیه ما برنامه پخش می‌کرد در حالی که وقتی در اروپا سیل آمد به صورت خیلی خلاصه به آن پرداختند که این‌نشان می‌دهد دشمنان از هر اتفاقی که در کشورمان روی می‌دهد تلاش می‌کنند از آن برای القای ناکارآمدی نظام استفاده کنند.

نامی تاکید کرد: کشور ما تاکنون در بخش پیشگیری از بروز حوادث غیر مترقبه خوب کار نکرده، چون بودجه لازم به این موضوع اختصاص نیافته است، اما وقتی حادثه‌ای روی می‌دهد نیرو‌های مسلح و مردم برای کمک وارد میدان می‌شوند؛ البته اگر حضور مردم سازماندهی شده نباشد بعضا ممکن است در امداد رسانی اختلال هم ایجاد کند بر این اساس قرارگاهی برای سازماندهی مردم به منظور انجام فعالیت‌های مردم یاری در بروز حوادث غیرمترقبه ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: آزادی انسان بالاتر از هر موضوعی است و اینکه جمهوری اسلامی خود برای آینده کشور تصمیم می‌گیرد مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است در حالی که از ۱۹۶ کشور عضو سازمان ملل، کمتر کشوری وجود دارد که مستقل واقعی باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نیرو‌های مسلح به لحاظ پاسخگویی در بحران در رتبه نخست قرار دارند، تصریح کرد: چنانچه تالاب‌های هورالعظیم در جنوب خشک شوند به کانونی برای تولید ریزگرد‌ها تبدیل می‌شود و این در شرایطی است که اکنون بواسطه وجود کانون‌های ریزگرد در اطراف کشورمان، مورد تهدید قرار گرفتیم؛ هشت کانون ریزگرد در عراق، دو کانون در کویت و چهار کانون در عربستان و دو کانون نیز در اردن قرار دارد، اما مهم‌ترین کانون‌هایی که کشورمان را تهدید می‌کند، کانون ریزگرد‌های عراق است.

وی اضافه کرد: تحرکات اخیر ترکیه در پشتیبانی از جمهوری آذربایجان در برابر ارمنستان به منظور اتصال ناتو به غرب مازندران است تا به تبت برسند. امروز اگر حواسمان نباشد از دشمن ضربه خواهیم خورد، زیرا دشمن از مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران کینه دارد به همین دلیل باید نیرو‌های مسلح هم خود در برابر خطرات آمادگی داشته باشند و هم دیگران را آگاه سازند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار