دبیر بخش رسانه‌های خبری سوگواره ملت امام حسین (ع)

شبکه‌سازی رسانه‌های عاشورایی از اهداف سوگواره ملت امام حسین (ع) است

«قربان زاده» گفت: شبکه‌سازی پدید آورندگان آثار رسانه‌ای عاشورایی در فضای رسانه‌ای کشور از اهداف دومین سوگوار ملت امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۵۴۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹ - 12September 2022

شبکه‌سازی رسانه‌های عاشورایی از اهداف سوگواره ملت امام حسین (ع) استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «محمدرضا قربان‌زاده» دبیر بخش رسانه‌های خبری سوگواره ملت امام حسین (ع) امروز در نشست خبری تشریح سوگواره در خانه مطبوعات قم، اظهار داشت: دومین دوره سوگواره ملت امام حسین (ع) در چهار رشته خبر، مصاحبه، گزارش و تیتر برگزار می‌شود. فعالان رسانه‌ای می‌توانند آثاری را که از ۲۸ مردادماه سال ۱۴۰۰ با موضوع قیام عاشورا و نهضت حسینی تولید کرده‌اند، جهت مشارکت در این سوگواره ارائه دهند.

قربانزاده تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌های مطبوعات در عرصه معرفی نهضت حسینی و تلاش در راستای معرفی هر چه بهتر آن، قدردانی از خبرنگاران روزنامه‌نگاران و فعالان برتر در حوزه معرفی نهضت عاشورا از هدف‌های این سوگواره است. شبکه‌سازی پدید آورندگان آثار رسانه‌ای عاشورایی و کمک به تاسیس و توسعه مطبوعات عاشورایی در فضای رسانه‌ای کشور و برجسته‌سازی مسائل و سوژه‌های عاشورایی قابل حضور در ساحت رسانه نیز از اهداف دیگر سوگوار محسوب می‌شود.

دبیر رسانه‌های خبری سوگواره ملت امام حسین (ع) عنوان کرد: کمک به ارتقای کمی‌وکیفی تولید‌های رسانه‌ای عاشورایی، تقویت فضای رقابتی برای تولید محصول‌های رسانه‌ای عاشورایی همچنین تقویت تعامل میان خبرنگاران و فعالان عاشورایی عرصه مطبوعات و رسانه با نهاد‌های دینی، فرهنگی و رسانه‌ای بخش دیگری از اهداف دومین سوگواره را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: ترغیب خبرنگاران و فعالان رسانه به مطالعه، تحقیق و پژوهش در موضوع‌های عاشورایی و تولید محتوی نیز از اهدافی است که در بخش رسانه‌های خبری دنبال می‌کنیم. در این سوگواره از تمام رسانه‌های دارای مجوز امکان پذیرش داریم، و همه فعالان و روزنامه‌نگاران رسانه‌ای شاغل و آزاد می‌توانند شرکت کنند. اولویت‌های موضوعی این سوگواره شامل مسئولیت اجتماعی و همدلی حسینی، هیات خانگی و تربیت حسینی و هنر تبیین و غیرت دینی است.

حجت‌الاسلام جواد رحیمی دبیر اجرایی دومین سوگواره ملت امام حسین (ع) نیز در این نشست با بیان اینکه دبیرخانه مرکزی این سوگواره در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است گفت: این دوره از سوگواره ملت امام حسین (ع) مشتمل بر ۶ بخش اصلی است که مرتبط با تولید‌های فضای مجازی می‌باشد.

وی ادامه داد: متون ادبی، تولید‌های گرافیکی، رسانه‌های تصویری، صوت و رادیو، کنشگری و رسانه‌های خبری بخش‌های تشکیل دهنده این سوگواره به شمار می‌آید.

دبیر اجرایی دومین سوگواره ملت امام حسین (ع) با یادآوری اینکه در دوره گذشته این سوگواره، ۱۱ هزار و ۴۵۸ اثر از ایران و هفت کشور دیگر ارسال شد گفت: چهار هزار و ۱۲ اثر مربوط به بخش پویش مردمی بود، حدود ۵۰۰ کارگاه برگزار شد، که البته امسال نیز برگزار شده و برخی هم در دهه پایانی ماه صفر برگزار خواهد شد. این آیین در اوایل اسفندماه امسال و همزمان با سوم شعبان سالروز میلاد امام حسین (ع) با حضور وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار