مدیر موسسه پیام آزادگان خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت پرداختن به جنایات منافقین نسبت به آزادگان

«عرفانی» گفت: آنچه امروزه در مورد سازمان مجاهدین خلق مورد توجه قرار می‌گیرد جنایات منافقین در ترور ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران اسلامی است اما در این بین نباید نقش منافقین در تشدید شرایط سخت‌گیرانه ارتش بعث عراق نسبت به آزادگان و تمام کردن کار نیمه تمام صدام مورد غفلت قرار گیرد.
کد خبر: ۵۳۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸ - 15August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، نشست خبری با حضور «صدیقه خدیوی» سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی، «علی ‌اکبر عرفانی» مدیر مؤسسه پیام آزادگان استان و اصحاب رسانه با هدف تشریح برنامه­‌های این روز افتخارآفرین، امروز (دوشنبه) در سالن شهید هاشمی­‌نژاد مشهد برگزار شد.

عرفانی در این نشست با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: همزمانی آغاز اسارت اهل‌بیت با سالروز ورود آزادگان نشانگر تداوم خط مقاومت در بستر زمان است.

وی در ادامه با تطبیق اسارت اهل‌بیت در حادثه عاشورا و شرایط آزادگان در دوران اسارت افزود: بخشی از وقایع دفاع مقدس در آن مقطع از لنز دوربین‌ها ثبت و ضبط شد و امروز در قالب مستند به جامعه ارائه می‌شود اما آنچه در زندان‌های رژیم بعث عراق رخ داد هیچ دوربینی ضبط نکرد؛ بر همین اساس آزادگان سرافراز خود باید روایتگر آن دوران باشند.

مدیر مؤسسه پیام آزادگان تصریح کرد: این موسسه سعی داشته با تکریم و تجلیل از آزادگان در طول سال، تألیف کتاب، انجام فعالیت‌های پژوهشی ویژه آزادگان و تولید فیلم یاد و خاطره این حماسه‌سازان را در جامعه زنده نگه دارد.

عرفانی تصریح کرد: توانمندسازی راویان آزاده از اولویت‌های موسسه پیام آزادگان است تا این روایان بتوانند متناسب با نیاز امروز جامعه رسالت خود را به انجام برسانند.

وی گفت: آنچه امروزه در مورد سازمان مجاهدین خلق مورد توجه قرار می‌گیرد جنایات منافقین در ترور ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران اسلامی است اما در این بین نباید نقش منافقین در تشدید سخت‌گیری‌های ارتش بعث عراق نسبت به آزادگان و تمام کردن کار نیمه تمام صدام مورد غفلت قرار گیرد.

مدیر موسسه پیام آزادگان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به تقارن محرم با سالروز ورود آزادگان امسال رویکرد موسسه پیام آزادگان در گرامیداشت این مناسبت ملی، تکریم همسران آزادگان است که زینب‌گونه صبر کردند و همچنین تجلیل از فرزندان آزادگان سرافراز نیز در دستور کار است.

عرفانی گفت: ارتش، سپاه، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش که بیشترین آزادگان را دارند ویژه‌برنامه‌هایی را برای گرامیداشت ۲۶ مرداد خواهند داشت.

آزادگان سفیران سرافراز جمهوری اسلامی هستند

در ابتدای این نشست صدیقه خدیوی در سخنانی بیان داشت: ۲۶ مرداد سالروز ورد آزادگان یکی از خاطره‌انگیزترین روزها برای مردم ایران اسلامی است. 

سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه هر سال بنیاد شهید با همکاری موسسه پیام آزادگان برنامه‌هایی ویژه سالروز ورود آزادگان برگزار می‌کند، گفت: قلم خوب خبرنگاران باعث می‌شود، مناسبت‌های مذهبی، ملی و انقلابی که مایه افتخار است، از اذهان ماندگار شود.

وی ادامه داد: آزادگان سفیران جمهوری اسلامی بودند که در عین مظلومیت زیر سخت‌ترین شکنجه‌های دژخیمان بعثی مقاومت کردند و عزت‌آفرین شدند.

خدیوی در ادامه به برنامه‌ها سالروز ورود آزادگان اشاره کرد و گفت: برگزاری کنگره ملی سالروز ورود آزادگان در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی، اکران تصاویر آزادگان در قاب‌های شهری، تجلیل از آزادگان به‌صورت وبینار در سطح استان و اجرای طرح سپاس با محوریت تجلیل از همسران و فرزندان آزادگان از برنامه‌هایی است که به مناسبت سالروز ورود آزادگان پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: روایتگری آزادگان، معرفی تعدادی از آزادگان شاخص به رسانه‌ها جهت بیان خاطرات و دیدار مدیران و مسئولان با آزادگان در موسسه پیام آزادگان خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های این ایام به شمار می‌رود. 

این مسئول در پایان گفت: خراسان رضوی سه هزار و ۳۹۵ آزاده دارد که از این تعداد سه هزار و ۲۴۴ نفر در زندان‌های رژیم بعث عراق و ۱۵۱ نفر در زندان‌های رژیم شاهنشاهی بخشی از عمر با عزت خود را سپری کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار