نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

قانون حمایت از جمعیت دقیق و ساده اجرا شود

آیت‌الله «شعبانی» با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق و ساده قانون حمایت از جمعیت، خطاب به متولیان امر قانون حمایت از جمعیت، گفت: وقتی به مردم وعده می‌دهید، با یک روش ساده ارائه دهید.
کد خبر: ۵۳۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ - 21July 2022

قانون حمایت از جمعیت دقیق و ساده اجرا شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در همایش نبض زندگی با محوریت جوانی جمعیت، خانواده و فضای مجازی، با اشاره به تعداد فرزندان ائمه اطهار (ع)، اظهار داشت: یکی از علت‌های کثرت فرزند امام موسی کاظم (ع)، برنامه‌هایی است که سیاستمداران آن روز برای حذف جامعه علوی داشتند و همین کثرت فرزند باعث شد نام ائمه حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: بالغ بر ۵۰ سال شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» را تکرار کردیم و این شعار به‌صورت ریشه‌ای در ذهن مردم شکل گرفته است؛ بنابراین در این گونه جلسات تا اذهان جامعه را اغنا نکنیم، موفق نخواهیم شد.

آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه علت فرزند کم، فقط مشکلات اقتصادی نیست، گفت: اتفاقا افرادی که وضع اقتصادی بهتری دارند، متعهد به فرزند کمتر هستند؛ لذا ارتباط مشکل اقتصادی با فرزندآوری مشکل امروز نیست، مشکل ذهنیتی است که شکل گرفته است.

وی متذکر شد: در این‌گونه جلسات، متناسب با شبهات جامعه باید بحث کنیم و در یک فضای منطقی کسانی که در ذهن‌شان شبهه دارند، باید شبهات را مطرح کنند که ببینیم شبهات‌شان وارد است یا نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه متولیان بحث جمعیت، باید به این موضوع باور داشته باشند، افزود: گا‌ها پیش می‌آمد با افرادی که نرخ باروری را اعلام می‌کردند، صحبت می‌کردیم و متوجه می‌شدیم که خودشان بحث افزایش فرزند را باور ندارند.

وی عنوان کرد: باید مواردی همچون میزان نشاط در خانواده، نوع تربیت فرزند، میزان موفقیت فرزندان و میزان طلاق در خانواده‌های کم‌جمعیت و پرجمعیت با هم مقایسه شود؛ تجربه شخصی نشان می‌دهد که در خانواده‌های پرجمعیت بچه‌ها روابط عمومی و نشاط بالایی دارند.

آیت‌الله شعبانی با تاکید بر اجرای دقیق و ساده قانون حمایت از جمعیت، خطاب به متولیان امر قانون حمایت از جمعیت، گفت: وقتی به مردم وعده می‌دهید، با یک روش ساده ارائه دهید.

وی بیان داشت: در کنار مسائل فرزندآوری، توجه به مبحث ازدواج هم ضروری است؛ اگر میزان نرخ باروری مورد انتظار را اعلام می‌کنید، باید تعداد خانم‌هایی هم که ازدواج نکرده‌اند را هم در نظر بگیرید.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: امروز در بحث ازدواج مشکلات اساسی وجود دارد و باید از ازدواج‌های درگیر سنت‌های ساختگی فاصله و ازدواج‌های آسان توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا شاهد افزایش ازدواج بودیم و این نشان‌دهنده این است که اگر رسوم غلط ازدواج کنار گذاشته شود، بخشی از مشکلات ما حل می‌شود و اصحاب رسانه باید به اغناسازی اذهان جامعه در عرصه افزایش جمعیت و ازدواج آسان بپردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار