تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

ضرورت متخلق شدن به فضائل اخلاقی در دوران غیبت

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: منتظر حقیقی در دوران غیبت باید با عمل صالح، تقوا، زندگی پاکیزه، دستگیری از نیازمندان، پرهیز از گناه و معصیت، رعایت اخلاق اسلامی ظرفیت و قابلیت درک امام زمان (ع) را در خود ایجاد کند.
کد خبر: ۵۱۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷ - 17March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «احمد مروی» در مراسم اهدای احکام خدام بارگاه منور رضوی که در آستانه میلاد باسعادت حضرت ولیعصر (عج) در حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ به بیان نکاتی پیرامون خدمت در بارگاه منور رضوی پرداخت و تکریم شایسته زائران را یکی از مهم‌ترین لازمه‌های تحقق زیارت متعالی خواند و اظهار داشت: خادمی حضرت رضا (ع) محدود به جغرافیای خاصی نیست؛ تمام عالم متعلق به آن حضرت است و هرکجا فردی به نیت خدمت به حضرت ثامن‌الحجج (ع) به آموزه‎های این امام همام عمل کند، خادم ایشان است.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) حی و حاضر هستند و بر تمام اعمال ما نظارت دارند، عمل به آموزه‌های آن حضرت را از جمله نشانه‌های خدام رضوی دانست و خاطرنشان کرد: برخورد با زائران باید متناسب با منزلت میهمانان حضرت رضا (ع) باشد؛ خدام رضوی در برخورد با زائران باید سعه صدر، حوصله، خوش‌رویی و حسن خلق را سرلوحه قرار دهند.

تولیت آستان قدس رضوی نسبت به مشارکت فعال خادمان بارگاه رضوی در امور حرم مطهر تأکید کرد و افزود: هیچ‌کس همانند خدام نسبت به مشکلات شناخت ندارد؛ ازاین‌رو خادم باید مدیریت حرم مطهر را برای بهبود هرچه بیشتر شرایط خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا (ع) یاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه شیعیان در دوران غیبت اشاره کرد و ادامه داد: امامان معصوم تجسم و حامل حقایق قرآن هستند، قداست ائمه اطهار (ع) از قرآن گرفته می‎شود، قرآن زنده است و پیام دارد و هر پیامی حضرات معصومین (ع) دارند خارج از قرآن نیست؛ اما آیا قرائت و رؤیت قرآن در هر انسانی موجب تحول معنوی می‌شود؟

مروی تصریح کرد: بسیاری از محبان اهل‌بیت (ع) آرمان و آرزوی دیدار حضرت مهدی (عج) را دارند، اما آیا دیدار آن حضرت در همه انسان‌ها موجب تحول معنوی می‌شود؟ قرائت قرآن و نگاه به جمال نورانی حضرت صاحب‌الزامان (عج) زمانی در انسان موجب تغییر می‌شود که پیش از آن قابلیت و استعداد دریافت فیوضات الهی را در خود ایجاد کرده باشند.

تولیت آستان قدس رضوی پیراستن انسان از زشتی‌ها و کجی‌ها و آراستن به حسنات و نیکی‌ها را راه ایجاد قابلیت برای دریافت فیوضات عنوان کرد و بیان داشت: منتظر حقیقی در دوران غیبت باید اعمال نیکی که بنا دارد در دوران فرج عملی کند انجام دهد.

وی ادامه داد: منتظر حقیقی در دوران غیبت باید با عمل صالح، تقوا، زندگی پاکیزه، دستگیری از نیازمندان، پرهیز از گناه و معصیت، رعایت اخلاق اسلامی ظرفیت و قابلیت درک امام زمان (ع) را در خود ایجاد کند.

مروی تأکید کرد: منتظران ظهور باید در دوران غیبت به تزکیه نفس و تحول مثبت در اعمال و سبک زندگی اهتمام داشته باشند تا در عصر ظهور بتوانند در کنار حضرت ولیعصر (عج) باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بزرگ‌ترین دردها و غصه‎ها را امام زمان (عج) بر دل دارند، گفت: هر گناه و معصیتی در عالم صورت می‎گیرد، غصه‌ای بر غصه‌های امام زمان (عج) افزوده می‌شود، لذا ترک محرمات و معصیت ازجمله امور مهم در مقوله انتظار است.

مروی گره‌گشایی از مشکلات دیگران را موجب کاهش غم‌های دل حضرت مهدی (عج) دانست و عنوان داشت: رفع گرفتاری دیگران به همان میزان که دل نیازمندان را شاد می‌کند، به همان میزان موجب شادی و زدودن غم از دل امام زمان (عج) می‌شود.

در این مراسم ۲۷۲ نفر از خدام توفیق ارتقا یافتند که از این تعداد ۲۱۲ نفر به خدمت تشرفی، ۵۶ نفر به خدمت افتخاری و چهار نفر به جایگاه خدمه رسمی آستان قدس رضوی نائل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار