معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد؛

تدوین سند زیست‌بوم نخبگانی در نیرو‌های مسلح

سردار سرتیپ «مهدی‌نژاد نوری» از تلاش برای تدوین سند زیست‌بوم نخبگانی در نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت: ما باید با تمام توان کار می‌کنیم تا فضایی را که یک نخبه نیاز دارد در آن شکوفا شود، فراهم کنیم.
کد خبر: ۵۰۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ - 27February 2022

شرایط شکوفایی نخبگان را فراهم می‌کنیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «محمد مهدی‌نژاد نوری» معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاح «نمایشگاه نخبگان، ذوالفقار علمی ولایت» اظهار داشت: مسئله نخبگان همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری بوده است. ما هم که سرباز ولایت هستیم، قطعاً باید در راستای تحقق منویات ایشان حرکت کنیم.

وی افزود: ما برای اینکه بتوانیم تدابیر مقام معظم رهبری را به منصه ظهور برسانیم، در ستاد کل نیرو‌های مسلح اقدامات متعددی انجام داده‌ایم؛ همچنین مواردی در این‌خصوص در ستاد کل نیرو‌های مسلح تصویب شده است که براساس یکی از آنها، ما موظف به تهیه سندی برای زیست‌بوم نخبگانی در نیرو‌های مسلح شده‌ایم؛ یعنی مسئله نخبگان آن‌قدر خوب در نیرو‌های مسلح نهادینه شود که تمام نیازهای‌مان را خودمان برطرف کنیم.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: از طرفی، این مورد هم برای ما مطرح است که یک نخبه علمی در چه فضایی احساس راحتی می‌کند. ما باید با تمام توان کار می‌کنیم تا فضایی که یک نخبه نیاز دارد که در آن شکوفا شود را فراهم کنیم.

سردار مهدی‌نژاد نوری خاطرنشان کرد: بر همین اساس، ما باید تجهیزات و شغل‌های مناسب نخبگان را ایجاد کنیم. بحث منزلت و معیشت نخبگان نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چون ذهن نخبه را آزاد می‌کند تا او شکوفا شود. در این‌خصوص برنامه‌های دیگری نیز در دست تدوین است تا بتوانیم از ظرفیت نخبگان بهره‌برداری حداکثری داشته باشیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار