فیلم/ بخشی از مستند «رضایت مادر»

قسمتی از مستند «رضایت مادر» روایت زندگی شهید «امیر امیرگان»، تهیه شده در صدا و سیمای مرکز همدان با حمایت و همکاری مدیریت هنری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان برای مخاطبان انتشار داده شد.
کد خبر: ۵۰۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ - 26February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، مستند رضایت مادر مستند «رضایت مادر» روایت زندگی شهید «امیر امیرگان»، تهیه شده در صدا و سیمای مرکز همدان با حمایت و همکاری مدیریت هنری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان برای اولین بار امروز ساعت ۲۱ همزمان با شب شهادتش، از شبکه استانی همدان پخش خواهد شد.

«امیر امیرگان» پانزدهم مهر سال ۱۳۵۰ مصادف با شب نیمه شعبان، در شهرستان تهران و در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. پدرش احمد، در نیروی هوایی کار می‌کرد و در عین حال فعالیت‌های مذهبی داشت و در مجالس مذهبی سخنرانی می‌کرد.

امیر از همان کودکی در هیئت‌های حسینی و مجالس مذهبی حضور فعال داشت و از حال و هوایی حسینی و عاشورایی برخوردار بود. کمک حال خانواده و اهل محل بود و سعی می‌کرد به خانواده‌های محروم و ضعیف جامعه کمک کند.

با آغاز جنگ تحمیلی به نیروی تازه تأسیس بسیج پیوست و روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد. سرانجام پس از ماه‌ها مجاهدت در راه خدا شربت شهادت نوشید و در هشتم اسفند سال ۱۳۶۶ در بمباران هوایی سقز بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید آمده است:

پدر و مادر عزیزم مرا ببخشید که نتوانستم برایتان فرزند خوبی باشم و خواسته‌هایتان را برآورده کنم ان شاء الله مادر جان بعد از من فقط رضای خدا را در نظر داشته باشی و همانند فاطمه زهرا غم پرور باشی. در مزار من هرگز اشک نریزید. فقط رضای خدا را در نظر داشته باشید و بدانید که این دنیا برای همه گذشته و می‌گذرد و به‌زودی در آن دنیا به هم می‌رسیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار