اعتراض وزیرکار لبنان به مواضع وزارت خارجه این کشور

وزیر کار لبنان بیانیه وزارت خارجه کشورش درخصوص بحران اوکراین و محکومیت روسیه را خطرناک توصیف کرد. بسیاری از گروه‌های لبنانی نیز اعلام کردند که این مواضع نمی تواند بیانگر موضع واقعی لبنان باشد.
کد خبر: ۵۰۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ - 25February 2022

اعتراض وزیرکار لبنان به مواضع وزارت خارجه این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر کار لبنان در جلسه امروز هیئت دولت این کشور موضع گیری وزارت خارجه لبنان در قبال جنگ اوکراین را غیرمنطقی خواند.

مصطفی بیرم در این خصوص گفت: بیانیه وزارت خارجه موضع بی‌طرفانه کشورمان در خصوص جنگ اوکراین را رعایت نکرده و این اقدام می‌تواند تبعات خطرناکی را متوجه لبنان کند.

پیشتر وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای به حمله نظامی روسیه به اوکراین واکنش نشان داده بود.

این وزارتخانه اعلام کرد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین محکوم است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه لبنان همچنین خواستار توقف فوری حمله نظامی روسیه به اوکراین شد.

این در حالی است که مواضع گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی لبنان در قبال جنگ اوکراین تفاوت دارد و موضع گیری اخیر وزارت خارحه لبنان در قبال بحران اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است.

در همین باره، شیخ علی دعموش معاون رئیس اجرایی حزب الله لبنان امروز جمعه سخنانی را در خصوص تحولات اوکراین مطرح کرد. وی گفت: تحولات اوکراین نشان می‌دهد که آمریکا متحدانش را ابتداء به سمت و سوی جنگ سوق می‌دهد و سپس پشت آنها را خالی می‌کند.

این مقام ارشد حزب الله لبنان یادآور شد: چنین چیزی نشان می‌دهد که آمریکا در هنگام جنگ هیچ کمکی به متحدانش نمی‌کند. آمریکایی‌ها اوکراین را تحریک کردند تا با روسیه وارد جنگ شود. پس از آن، رئیس جمهور آمریکا در روز اول جنگ اعلام کرد که قصد ورود به نبرد را نداریم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها