با شعار «کارآمدی مجلس، کارآمدی حکمرانی»؛

نخستین کنفرانس مطالعات پارلمان و حکمرانی برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس مطالعات دولت و حکمرانی با تلاش اندیشکده حکمرانی شریف، با شعار «کارآمدی مجلس، کارآمدی حکمرانی» برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ - 22February 2022

نخستین کنفرانس مطالعات پارلمان و حکمرانی برگزار می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، نخستین کنفرانس مطالعات دولت و حکمرانی با تلاش اندیشکده حکمرانی شریف، در تاریخ ۴ و ۵ اسفند با شعار «کارآمدی مجلس، کارآمدی حکمرانی» برگزار خواهد شد.

این دوره از کنفرانس مطالعات دولت و حکمرانی در پنج محور «قانون‌گذاری، بودجه ریزی، شفافیت، کارکرد‌های نمایندگی و نظام انتخابات» برگزار می‌شود.

از جمله برنامه‌های این کنفرانس می‌توان به نشست تخصصی «چالش شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی» با تبادل نظر دکتر مالک شریعتی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و مهندس محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده هفت دوره از ادوار مجلس شورای اسلامی اشاره نمود.

همچنین پروفسور Tapip Raunio استاد تمام دانشگاه تامپره فنلاند و دکتر Olivier Rozenberg دانشیار دانشگاه ساینسز پو فرانسه به صورت ویدیوکنفرانس ۲ پنل تخصصی این کنفرانس با موضوعات «شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی» و «امکان سنجی تصویب دو مرحله‌ای بودجه در مجلس» را بر عهده دارند.

همچنین فرصت کارآموزی و ادامه همکاری در مرکز مطالعات پارلمان اندیشکده حکمرانی شریف برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است.

برنامه روز اول شامل نشست‌های تخصصی «تنظیم‌گریکارکرد نمایندگی مجلس» و «فرایند قانون‌گذاری حکیمانه» و برنامه روز دوم شامل نشست‌های تخصصی «الزاماتتصویب دو مرحله‌ای بودجه در مجلس»، «چالش شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی»، «امکان‌سنجی تصویب دو مرحله‌ای بودجه در مجلس» و «شفافیت آراء نمایندگان» است.

همچنین ۴ کارگاه سیاستی «بازیابی جایگاه مجلس در نظام بودجه ریزی ایران»، نوآوری در فرایند قانون‌نویسی و قانون‌گذاری»، «نظام انتخاباتی مجلس شورای اسلامی» و «چالش‌های نظارت بر رفتار نمایندگان» نیز برای این دوره درنظر گرفته شده است که بعدازظهر روز دوم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار