در بیانیه‌ای اعلام شد؛

اعلام آمادگی سوریه برای آغاز روابط با «لوهانسک» و «دونتسک»

ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دمشق آمادگی آغاز روابط با «لوهانسک» و «دونتسک» را دارد.
کد خبر: ۵۰۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ - 22February 2022

اعلام آمادگی سوریه برای آغاز روابط با «لوهانسک» و «دونتسک»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای استقلال مناطق «دونتسک» و «لوهانسک» را به رسمیت شناخت.

در این بیانیه اعلام شد که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیئت پارلمانی روسیه از جمله نمایندگان جمهوری دونستک به ریاست «دیمتری سابلن» معاون رئیس کمیته دفاع در مجلس دومای روسیه که در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ یعنی دو ماه قبل از تحولات فعلی به دمشق سفر کرده بودند، نسبت به رسمیت شناختن «دونتسک» اعلام آمادگی کرد. در این دیدار بر سر آغاز روابط سوریه با «دونتسک» نیز توافق شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که موضع سوریه در این خصوص از آنجا نشأت می‌گیرد که یقین دارد بحران اوکراین را کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا با هدف تقسیم ملت‌ها و نابودی امنیت ملی روسیه به وجود آورده‌اند.
دمشق معتقد است مقابله با سیاست‌های غربی، در راستای منافع مشترک و همیشگی تمامی کشورهای مخالف با هژمونی است و باید به اشکال مختلف با آن مقابله کرد.

در پایان این بیانیه آمده است که سوریه آماده تلاش در راستای ایجاد روابط با «لوهانسک» و «دونتسک» و همچنین توسعه این روابط در چارچوب منافع مشترک و احترام متقابل است.

پیشتر نیز «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه حمایت این کشور از تصمیم رئیس‌جمهور روسیه در به رسمیت شناختن استقلا دونتسک و لوهانسک را اعلام کرده بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار