فرمانده ناجا:

خدمتگزار مردم بودن افتخار پلیس است/ ناجا سازمانی انسان محور است بر پایه ی دانش

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: ناجا با این ظرفیت و تنوع ماموریت‌ها مورد اعتماد مردم است که نشان‌دهنده عملکرد خوب ناجا است و این عملکرد باید تا پایان سال افزایش یابد، باید نمره مردم به نیروی انتظامی افزایش یابد؛ چرا که ما خادم مردم هستیم و به این خدمتگزاری افتخار می‌کنیم زیرا مردم برای این نظام بسیار تلاش کرده‌اند.
کد خبر: ۵۰۵۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ - 03August 2015

خدمتگزار مردم بودن افتخار پلیس است/ ناجا سازمانی انسان محور است بر پایه ی دانش

 به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس،  سردار سرتیپ پاسدار "حسین اشتری" فرمانده نیروی انتظامی  در نهمین همایش سراسری سالیانه مدیران تربیت و آموزش ناجا اظهار داشت: قرارگاه جهادی آموزش و تربیت در نیروی انتظامی از ابتدای امسال راه اندازی و مقدمات آن انجام شده است. به این منظور جزوه ای تهیه شده و بر اساس آن بازرسی ها انجام می شود.

وی تصریح کرد: البته تشکیل این قرارگاه نافی اقدامات گذشته نیست و مدیران و فرماندهان باید کمک کنند تا دستورالعمل نوشته شده در این زمینه عملیاتی شود چرا که نظر کارشناسان در تهیه آن در نظر گرفته شده است.

اشتری ارتقای مهارت و توانمندی فردی و جمعی کارکنان برای انجام ماموریت های سازمانی به منظور استفاده از روش های نوین آموزشی در جهت افزایش سطح یادگیری کارکنان را از اهداف این قرارگاه برشمرد و گفت: به روزرسانی و ارتقای دانش و مهارت سطح فرماندهان و مدرسان از دیگر اهداف تشکیل این قرارگاه است.

وی همچنین ارتقای سطح مهارت کارکنان و بهره وری مطلوب از تجهیزات سازمانی را از دیگر اهداف تشکیل این قرارگاه عنوان کرد.

اشتری افزود: در صورتی که تجهیزات مورد نیاز در داخل موجود نباشد از خارج تهیه می کنیم .

وی کاهش تلفات در خسارات نیروی انسانی و تجهیزات را از دیگر اهداف راه اندازی قرارگاه جهادی آموزش وتربیت عنوان کرد گفت: واحد رهایی گروگان یگان ویژه از جمله واحدهایی است که به دلیل فراگرفتن آموزش های تخصصی ماموریت ها را با کم ترین خسارت و به نحواحسن انجام می دهد این در حالی است که اگر در انجام ماموریت ها یک گروهان بفرستیم اما آموزش نداده باشند خسارت خواهیم داد چرا که نیروی انسانی سرمایه های کشورند و باید کاری بکینم تا کمترین خسارت به مردم و کارکنان وارد شود.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: خطاهایی که در اثر تیراندازی به سازمان وارد می شود موظف هستیم تا دیه بپردازیم به همین دلیل افرادی که در حین ماموریت دچار مشکل می شوند باید کمکشان کنیم و حتما معاضدت قضایی آنها را انجام دهیم اما برای ارتقای کارکنان هر میزان هزینه کنیم عین سود و استفاده بهینه است.

وی به استاندارد سازی و تعالی رفتار کارکنان در مواجه با مردم به عنوان یکی دیگر از اهداف این قرارگاه اشاره کرد گفت: ناجا سازمانی است که امروز مورد اعتماد مردم است البته نه به صورت مطلق چرا که در برخی ازموارد کارکنان برخوردهای ناشایست با مردم داشته اند که ما آن را نمی پسندیم و برخورد می کنیم اما سازمانی با این ظرفیت و تنوع ماموریت ها مورد اعتماد مردم است که نشان دهند عملکرد خوب ناجا است.

اشتری گفت: این عملکرد باید تا پایان سال افزایش یابد، باید نمره مردم به نیروی انتظامی افزایش یافته چرا که ما به خادم بودمان افتخار می کنیم زیرا مردم برای این نظام بسیار تلاش کرده اند.

وی تاکید کرد : باید گفته رهبری را عملی کنیم مبنی براینکه اگر نمی توانیم در جایی گره ای باز کنیم باید با گشاده رویی با مردم برخورد کنیم چون مراجعات مردم به ناجا زیاد است به همین دلیل رفتار کارکنان متناسب شان ناجا باشد که البته امروز در جایگاه خوبی قرار دارد.

اشتری بر انجام پژوهش در معاونت تربیت وآموزش نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: در این راستا اقداماتی انجام شده اما باید افزایش یابد.

وی استفاده از فناوری های نوین و پیشرفته و همچنین آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: این موضوع باید سرلوحه کار ما قرار گیرد و از نظر کمی وکیفی آموزش های مجازی ارتقا یابد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: ازسوی دیگر آموزش های ناجا باید به صورت مستمر پویا و بدون توقف باشد تا یک فرد فکر نکند تا چند سالی ارتباطی با آموزش نخواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به مدیران حاضر در همایش اظهارداشت: شما مدیران باید جرائم را بدانید و نسبت به جرم، جغرافیا، جمعیت و تهدید در حوزه امنیتی خود آگاه باشید.

وی در خصوص توسعه ورزشی کارکنان تاکید کرد: حس تندرستی، تناسب اندام و ارتقاء آمادگی جسمانی کارکنان مورد توجه ماست و کارکنان ما باید ورزیده باشند؛ باید لباس مرتب بپوشند و در هر سایزی که هستند نظم داشته باشند تا مردم لذت ببرند و این هم جزء آموزش است.

عالیترین مقام انتظامی کشور، تیراندازی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: تیراندازی برای ما مهم است، توسعه و ارتقای تیراندازی با سلاحهای سازمان مورد توجه است؛ البته افراد باید با سلاح غیر سازمانی هم آشنا باشند، نمره تیراندازی ما پایین است و باید ارتقاء پیدا کند.

وی با بیان اینکه ارتقاء تیراندازی در اولویت ناجا است، بیان داشت: هر ماموری که وظیفهاش آن است که سلاح به دست بگیرد نباید نمره پایین بگیرد در آن صورت برخورد میشود چرا که نباید به مردم و ما خسارت وارد کند.

سردار اشتری به سوق دادن آموزش از دانش محوری به مهارت محوری پرداخت و گفت: ما مخالف تحصیل نیستیم اما تحصیل باید در راستای مأموریتهای ناجا باشد و باید هرم سازمانی رعایت شود در غیر اینصورت مخالفت کنید و راحت مجوز ندهید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خداپرست
|
-
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
1
یکی از مخاطبان، با زدن اتهام بی اخلاقی به خبرگزاری دفاع مقدس، این خبرگزاری را متهم به کپی کردن این خبر از روی یک خبرگزاری مطرح کشور کرده و گفته که «رسانه دفاع مقدس در این زمینه دچار بی اخلاقی اساسی است و به جای ذکر منبع مطلب را به گزارش خبرنگار خود می زند.»؛ این مخاطب، لینک خبر مورد نظر را هم ارسال کرده؛ اما به تاریخ انتشار خبر در دفاع پرس و آن خبرگزاری مطرح دقت نکرده است.
کاش این مخاطب قبل از زدن اتهام، به درستی و با جامعیت، اخبار را مطالعه می‌کرد؛ چون قضیه کاملا برعکس است و به راحتی می‌توان دریافت که خبرگزاری مطرح کشور، خبر دفاع پرس را کپی و به عنوان گزارش خبرنگار خودش منتشر کرده است.
نظر شما
پربیننده ها