نماینده ولی فقیه در استان همدان:

شهید «رئیسی» دغدغه حل مشکلات مردم را داشت

آیت‌الله «شعبانی» با بیان اینکه شهید رئیسی دغدغه حل مشکلات مردم را داشت، گفت: در عرصه‌های مخنلف و نهادهای گوناگونی که آیت الله رئیسی حضور داشت، همیشه خدمت به مردم را سر لوحه خود قرار داده بود.
کد خبر: ۶۶۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷ - 20May 2024

۱به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت الله  «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز (دوشنبه) در جمع روحانیون، اساتید دانشگاه‌ها و اقشار مختلف مردمی، با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان رئیس جمهور در حادثه سقوط هلیکوپتر، اظهار داشت: در سفری که رئیس جمهور به همدان داشت، مرحوم موسوی که محافظ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بود و در همین حادثه نیز به شهادت رسید، تعریف می‌کرد که رئیس جمهور بیش از سه ساعت در روز نمی‌تواند استراحت کند و دائما در حال تلاش و کار است.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی نماد یک مسئول جهادی، انقلابی و مردمی بود، گفت: عملکرد و فعالیت آیت الله رئیسی به نحوی بود که کار برای دیگران خیلی سخت خواهد بود، چرا که باید به همین شکل و سیاق عمل کنند و مردم، مسئولان را با این معیار خواهند سنجید.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه قالب سفرهای رئیس جمهور در آخر هفته و ایام تعطیلات بود، ابراز کرد: تواضع آیت الله رئیسی در برابر اقشار مختلف به‌خصوص در برابر روحانیون بسیار قابل تحسین بود.

وی با تأکید بر اینکه سالم ماندن در فضای سیاسی و دوری از اخلاق‌های مضوم یک ویژگی مهم در شهید رئیسی بود، گفت: با وجود آنکه از ۲۰ سالگی در فعالیت‌های سیاسی حضور داشت، اما زمانی که از نزدیک با ایشان مواجه می‌شدید این اخلاص و تواضع را به خوبی احساس می‌کردید.

شعبانی تصریح کرد: در سفر به همدان زمانی که امام جمعه و جمعی از اهالی کبودراهنگ به استقبال رئیس جمهور آمده بودند، آیت الله رئیسی به احترام آنها دستور داد تا ماشین بازگردد و وقتی که با ممانعت تیم همراه مواجه شد، خواستار برگشت و پاسخ سلام و تشکر از امام جمعه و مردم کبودراهنگ شد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی دغدغه حل مشکلات مردم را داشت، ابراز کرد: در عرصه‌های مخنلف و نهادهای گوناگونی که آیت الله رئیسی حضور داشت، همیشه خدمت به مردم را سر لوحه خود قرار داده بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله آل هاشم، متذکر شد: در دیداری که برای بار اول با ایشان داشتم، به قدری فضای صمیمی حاکم بود که پس از جلسه احساس می‌کردیم با همدیگر رفاقتی ۲۰ ساله داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه شهید آل هاشم، به معنای واقعی کلمه مردمی بود و راه شهید مدنی را ادامه داد، گفت: تواضع و مردمی بودن آیت الله آل هاشم را به خوبی در میزان رأی مردم آذربایجان شرقی در انتخابات خبرگان می‌توان دید.

امام جمعه همدان، در ادامه با اشاره به اینکه از این مسائل در تاریخ جمهوری اسلامی بارها به وقوع پیوسته است، ابراز کرد: زمانی که در دهه ۶۰، شهید بهشتی و ۷۲ نفر از مسئولان کشور به شهادت رسیدند، خیلی‌ نگرانی وجود داشت اما جمهوری اسلامی با قدرت به مسیر خود ادامه داد و امروز مشاهده می‌کنیم که این کشور و انقلاب اسلامی، دارای ریشه و بنیانی محکم است و وابسته به افراد نیست و نظام اسلامی با اقتدار کار را به پیش خواهد برد.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز باعث ناراحتی مردم است، از دست دادن یک خادم می‌باشد، تصریح کرد: شهید رئیسی در جایی به شهادت رسید که به دنبال کار مردم بود و شاید کمتر مسئولی از آنجا تا به حال عبور کرده و لذا مردم نیز قدردان هستند و به خوبی تشخیص می‌دهند چی کسی خادم آنها و دنبال حل مشکل مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار