مدیر حوزه‌های علمیه کشور خبر داد؛

حمایت از ۶ هزار نیروی حوزوی نخبه و ممتاز در سراسر کشور

آیت‌الله «اعرافی» از حفظ و حمایت شش هزار نیروی ممتاز و نخبه از طریق حوزه و خیرین خبر داد.
کد خبر: ۵۰۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸ - 20January 2022

حمایت از ۶ هزار نیروی حوزوی نخبه و ممتاز در سراسر کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز در جلسه شورای اداری حوزه علمیه استان مازندران اظهار داشت: بررسی جمعی در خصوص مصوبات انجام خواهد شد تا به جمع‌بندی مناسب برسیم؛ امروز برای اولین بار حوزه از استاد راهبردی و کلان پنج ساله و بیش از ۱۰۰ طرح بزرگ تحولی برخوردار است و این نگاه را داریم تا اعضای شورای حوزه به زودی تکمیل شود.

وی افزود: این استان مازندران غنی و عالم‌پرور و حوزه‌اش بزرگ است و مجموعه این طرح‌ها و برنامه‌های کلان استان مصداق ندارد برای شورا، مسئولان و مدیران توضیح داده شود تا طرح‌ها توجیه به نقد گذاشته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: میثاق و مدیریت استان مازندران برنامه پنج ساله است و این برنامه ۴۰۰ مضمون، ۵۰۰ هدف و ۹۰۰ شاخص دارد و در ۲۰ استان کشور برش خورد؛ هر استانی ۴۰۰ عنوان دارد و در برش سوم، این طرح به مدت پنج سال در مدارس اجرا می‌شود.

وی گفت: در مورد شهرها و استان‌ها عقیده ما واسپاری مسئولیت و اختیارات است و تا جایی که امکان دارد به قم وصل نباشد و در آینده کمیته علمی، پایان نامه و رشته‌ها بیاید.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: سطوح عالی آموزش در شهرهای بزرگ افزایش پیدا کند تا طلبه‌ها در همان شهرها سطوح عالی را بگذرانند و درس‌های خارج شکل بگیرد و برای اولین بار در سه سال گذشته ۵۰ درس را رسمی کردیم و همه امتیازات قم شامل حال طلاب می‌شود.

وی اظهار داشت: به مدت چهار سال بیش از ۸۰۰ استاد کار کردند که برای اولین بار قلب حوزه ۵۰۰ رشته دارد که تمامی رشته‌ها در همه حوزه‌ها زیر نظر حوزه هستند که ۹۰ رشته در حال اجرا است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: در آمایش حوزه بیش از ۷۰ کارکرد حوزه و روحانیت مشخص شد و به حوزه در دانشگاه، مدارس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و ... است که توافق مشترک با نهاد به‌کار گیرنده می‌رسیم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: در همین راستا بیش از ۴ هزار خواهر و برادر از طریق آزمون به آموزش و پرورش اعزام کردیم و در آمایش آنچه دنبال می‌کنیم خروجی هدفمند حوزه است و ما سال‌ها خروجی هدفمند نداشتیم.

وی یادآور شد: سالانه بیش از دو هزار نفر مراقبت حوزه با توجه به نیاز جامعه و نظام نیاز دارد، وارد اجتماع می‌شوند و در استان مازندران نیز ۲۷۰ طلبه وارد آموزش و پرورش شدند؛ در قوه قضائیه ۸۰ نیرو وارد شدند که از سال آینده این تعداد به ۳۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ما در حوزه شش هزار نیروی ممتاز و نخبه داریم که باید حفظ شوند که از طریق حوزه و خیرین حمایت می‌شوند و در کشور ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه‌های علمیه کشور بوده است که با توجه به بودجه خوبی که تامین شد؛ در دو سال آینده کار را تمام می‌کنیم و در استان مازندران هفت پروژه نیمه‌تمام در طرح است که برای اتمام آن به استان کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها