استاندار همدان تأکید کرد؛

ضرورت توجه به موضوع افزایش جمعیت در استان همدان

«قاسمی‌فرزاد» با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فرزندآوری و خانواده، گفت: باید متناسب با فرمایشات ایشان برای افزایش جمعیت در استان همدان اقدام کنیم.
کد خبر: ۴۹۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ - 26December 2021

ضرورت توجه به موضوع افزایش جمعیت در استان همدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان، امروز (یک‌شنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: همدان دارای رتبه بالای ازدواج و فرزندآوری متوسط به بالا در کشور است؛ اما میزان مورد انتظار ما بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه به زودی با جمعیت پیر مواجه خواهیم شد، گفت: هرچقدر به جلو پیش می‌رویم، جمعیت کاهش و پیرتر می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه در حوزه خانواده باید به سمت فرهنگ اصیل «ایرانی - اسلامی» حرکت کنیم، افزود: کم‌توجهی و بی‌توجهی به موضوع خانواده و فرزندآوری، موجب فاصله گرفتن از فرهنگ «ایرانی - اسلامی» شده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فرزندآوری و خانواده، گفت: باید متناسب با فرمایشات ایشان برای افزایش جمعیت در استان همدان اقدام کنیم.

استاندار همدان اظهار داشت: در فرهنگ دینی و ایرانی بسیار به خانواده توجه شده است؛ اما امروز با آن فاصله گرفته‌ایم و ضروری است قانون صیانت از خانواده که به تازگی تصویب شده است، به زودی اجرایی شود.

این مسئول بیان داشت: برخی مشکلات اقتصادی را دلیل مشکلات ازدواج، خانواده و فرزندآوری می‌دادند، در صورتی که آمار‌ها نشان می‌دهد که این موضوع طی بیش از ۶۰ سال اخیر به وجود آمده است.

وی با اشاره به طراحی راهکار‌هایی برای حل مشکلات خانواده، افزود: بر این اساس گروه‌هایی در روستا‌ها با مشارکت اجتماعی در روستا به جوانان مشاوره می‌دهند.

قاسمی‌فرزاد بیان داشت: گروه‌های جهادی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در بین جوانان این فرهنگ را تشریح می‌کنند.

وی با انتقاد از آیین‌های دست و پاگیری که در امر خانواده وجود دارد، گفت: این آیین‌ها مبتنی بر فرهنگ ایرانی و دینی نیست و تمامی تشکل‌های مردمی و جهادی در نشست شورای فرهنگ عمومی شرکت کردند، باید با مشارکت اجتماعی به امر ازدواج و فرزندآوری کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار