فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

نقش مؤثر دانشگاه‌های نظامی در ارتقاء توان دفاعی/ پژوهش کلید توسعه علمی است

امیر سرتیپ «صباحی‌فرد» پژوهش‌ را کلید ابتکار و توسعه علمی کشور دانست و بر نقش مؤثر دانشگاه‌های نظامی در ارتقاء توان دفاعی تأکید کرد.
کد خبر: ۴۹۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ - 19December 2021

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع فرماندهان، استادان و دانشجویان برتر دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح به‌ویژه دانشگاه پدافند هوایی ارتش باید با انجام پژوهش و ابداعات جدید به پیشرفت تجهیزاتی، تسلیحاتی و ثبت اختراعات به‌روز در نیرو‌های مسلح کمک کنند.

وی ادامه داد: ارتقای دستاورد‌ها در حوزه نظامی دقیقاً با افزایش قدرت و توان بازدارندگی رابطه مستقیم و هم‌سویی دارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: بدون پژوهش، تحقیق و تفحص یقیناً آینده‌ای درخشان در تمام سطوح علمی، نظامی، صنعتی، پزشکی و... در کشور نخواهیم داشت.

امیر صباحی‌فرد گفت: درجه و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از معیار‌های اصلی پیشرفت و توسعه جوامع قلمداد می‌شود که بحمدالله در زمینه گسترش فعالیت‌های پژوهشی نسبت به گذشته برتری و تفاوت بسیار چشمگیری را در زمینه‌های مختلف به دست آورده‌ایم.

این مقام عالی‌رتبه نظامی عنوان کرد: پژوهش‌محوری کلید ابتکار و توسعه علمی کشور است و در دانشگاه‌های نظامی باید به جد و بیش از پیش پیگیری و دنبال شود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز بسیاری از کشور‌های پیشرفته عمده توجه خود را معطوف به تقویت و ارتقای علم، تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی دارند، تأکید کرد: ما باید آموزش‌ها را بر پایه تربیت دانشجوی پژوهش‌محور قرار دهیم که همین امر موجب می‌شود دانشجویان با ذهن پژوهشگرانه خود، نوآفرینی و ابتکارات جدیدی را خلق کنند و در نهایت به مرحله دانش‌پژوهی و ایده‌آل‌های مد نظر برسند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه پژوهش و تأکید ایشان بر حرکت انقلابی در زمینه جنبش علمی، گفت: پژوهش باید به یک فرهنگ عمومی در بین جامعه علمی کشور تبدیل شود.

امیر صباحی‌فرد خاطرنشان کرد: پژوهش در نیروی پدافند هوایی ارتش به‌ویژه در مراکز آموزشی و دانشگاهی این نیرو در راستای نیاز‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی در حوزه علوم پدافندی بسیار مطلوب است و قدم‌های مثبت و رو به جلویی هم در این زمینه برداشته شده است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار