جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

علم بدون ایمان موجب تولید سلاح کشتار جمعی می‌شود

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت با تأکید بر اینکه علم باید متکی بر خداباوری و ایمان باشد، گفت: از علم بدون خدا و ایمان، سلاح‌های مخرب و کشتار جمعی صادر می‌شود.
کد خبر: ۴۹۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ - 15December 2021

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احمد جلیلی‌صفت» جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز (چهارشنبه) در آیین گرامیداشت پژوهش و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه هوایی شهید ستاری اظهار داشت: نتیجه تحقیق و پژوهش کسب قدرت، اقتدار و عزت است.

وی با اشاره به جایگاه والای علم در عرصه تکامل بشریت گفت: علم و دانش در آموزه‌های دینی بالاترین جایگاه را دارد و هیچ قلمی نمی‌تواند جایگاه علم را به رشته تحریر دربیاورد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: در میان ادیان الهی هیچ دینی به اندازه اسلام به علم اهمیت نداده است.

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت با بیان اینکه محقق و پژوهشگر محبوب خداست، عنوان کرد: یادگیری علم واجب است و خداوند جویندگان و محققان و پژوهشگران علم و دانش را دوست دارد.

وی علم را گنج بزرگی دانست که تمام‌شدنی نیست و افزود: هر ظرفی با هر محتوایی پر می‌شود، مگر علم که ظرفی برای آن نمی‌توان متصور شد؛ چراکه گستره علم به اندازه جهان هستی، وسیع و بی نهایت است.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: ما طبق نص صریح قرآن، باید توان دفاعی را ارتقا دهیم و در همه فنون و علوم دفاعی که احتمال می‌دهیم برای ما امکان تهدید وجود دارد، باید با برنامه‌ریزی پیش برویم.

وی با تأکید بر اینکه علم باید متکی بر خداباوری و ایمان باشد، گفت: باید ضمن دانش، خداباوری و توحید را در خود تقویت کنید. علم و دانشی مفید و ارزشمند است که حول محور دین و ایمان به خدا باشد؛ چراکه از علم بدون خدا و ایمان، سلاح‌های مخرب و کشتار جمعی صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت با اشاره به اینکه عالم ناجی یک جامعه و ملت است، افزود: خداوند انسان جامع، عالم، بصیر و عابد را تکریم می‌کند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) فرمودند کسی که خدا را بندگی کند، همه هستی در خدمت او قرار می‌گیرد؛ لذا باید خود را در دو محور علم و ایمان تقویت کنید؛ چراکه عالمان متدیّن همگی فرمانده و مدیران کارآمدی بودند که می‌توان شهید «ستاری» را نمونه بارز این جریان عنوان کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار