رئیس سازمان اورژانس کشور مطرح کرد؛

لزوم آموزش‌های مداوم برای نیرو‌های اورژانس

میعادفر گفت: منابعی که برای آموزش نیرو‌های اورژانس استفاده می‌شود، منابع بین‌المللی هستند، اما در بحث فوریت‌های پزشکی ۹۰ درصد کار مهارت است.
کد خبر: ۴۹۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ - 11December 2021

لزوم آموزش‌های مداوم برای نیرو‌های اورژانس

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جعفر میعادفر» رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگویی ضمن اشاره به اینکه از این رو مهارت در بحث آموزش برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مهارت جزء با تکرار به دست نمی‌آید و برای به دست آوردن مهارت لازم باید مدام آموزش‌ها تکرار شوند، اظهار داشت: یکی از بحث‌های جدی که در حال حاضر آن را دنبال می‌‎کنیم، آموزش‌های مداوم و ضمن خدمت و رتبه‌بندی نیرو‌های اورژانس است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ما در سیستم اورژانس برای به دست آوردن ارتقاء هر ۴ سال یکبار باید دوره‌های آموزشی را بگذرانیم، افزود: این آموزش‌ها باید هدفمند باشند و هر فردی را که هر آموزشی را طی کرده باشد را نمی‌توانیم، پذیرا باشیم و هرکدام از نیرو‌های اورژانس که بخواهند ارتقاء پیدا کنند باید دوره‌های آموزشی مورد نظر ما را بگذرانند و اینگونه نیست که گواهی هر دوره آموزشی را که به ما ارائه دهند آن را قبول کنیم. ما در بحث رتبه‌بندی نیروهایمان آموزش را در نظر می‌گیریم و اینگونه ساختار ارتقای پرسنلی اورژانس قانونمند می‌شود و انجام این کار را در برنامه خود داریم.

میعادفر اظهار کرد: همچنین ما قصد داریم در ۸ تا ۱۰ قطب اصلی کشور طی یک تا ۲ سال آینده مراکز آموزش تخصصی را ایجاد کنیم که نیرو‌های اورژانس در آن آموزش کوتاه مدت ببینند و همچنین دانشگاه‌هایی هم که زیر مجموعه ما هستند، نمایندگانشان این دوره‌های آموزشی تخصصی را بگذرانند و به‌صورت آبشاری به همکارانشان آموزش دهند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با تأکید بر اینکه به‌طور کلی آموزش برای ما بسیار مهم است و هر چه قدر آن را تکرار کنیم کم است، توضیح داد: هر چه قدر برای این امر هزینه کنیم، به‌صرفه است و با آموزش منابع خود را ذخیره می‌کنیم چرا که آموزش صحیح به نیرو‌های اورژانس مرگ‌ومیر و میزان آسیب‌دیدگی را به حداقل می‌رساند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار