افتتاح یادمان سرلشکر شهید «علی هاشمی» در گلزار شهدای اهواز

یادمان سرلشکر شهید «علی هاشمی» با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان، خانواده شهدا و مردم شهیدپرور خوزستان در گلزار شهدای اهواز رونمایی شد.
کد خبر: ۴۸۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ - 10October 2021

افتتاح یادمان سرلشکر شهید «علی هاشمی» در گلزار شهدای اهواز

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، یادمان سرلشکر شهید «علی هاشمی» شنبه شب با حضور سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر (ع) خوزستان، سردار خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا، سردار مرادحاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان و جمعی از فرماندهان، مسئولان، خانواده شهدا و مردم شهیدپرور خوزستان در گلزار شهدای اهواز رونمایی شد.

احداث یادمان سرلشکر شهید «علی هاشمی» که از تیر سال جاری با پیگیری‌های مستمر سردار مرادحاجتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و به همت سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز آغاز شده بود اکنون به یکی از مراکز فرهنگی و مذهبی استان خوزستان در اهواز تبدیل شده است.

«رضا امینی» شهردار اهواز در آیین رونمایی از این یادمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به خصوص سرلشکر شهید «علی هاشمی» اظهار داشت: امید است بتوانیم امانتدار خوبی برای این شهدای گرانقدر باشیم و راه آنها را ادامه دهیم.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» که برای احداث این یادمان تلاش بسیاری کردند، افزود: مردم شهیدپرور و قهرمان‌پرور خوزستان نیازمند کار جهادی و ایثارگرانه هستند لذا در این راستا دست یاری به سوی تمامی ارکان حاکمیت در استان خوزستان دراز می‌کنیم.

شهردار اهواز بیان داشت: با تمام وجود در خدمت مردم اهواز و مدیران خدوم این خطه استراتژیک کشور هستیم و امید است دست در دست هم بتوانیم عقب‌ماندگی‌های گذشته این شهر را جبران کنیم. بی شک با وحدت، انسجام و همدلی می توانیم بر مشکلات فائق آییم؛ اگر فرصت سازی کنیم و در مسیر درست حرکت کنیم می توانیم مشکلات کلانشهر اهواز را برطرف کنیم.

شهید «علی هاشمی» فرمانده قرارگاه به کلی سری نصرت ملقب به سردار هور در سال ۱۳۶۷ پس از انجام ماموریت تخلیه جزیره مجنون، در هنگام ترک مقر فرماندهی، توسط هلی‌کوپترهای ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و در ۲۷ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل گشت. پیکر وی ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار