شهید حسین صابری میرآبادی؛

راننده اتوبوسی که در فکه شهید شد +عکس

صابری پس از پایان جنگ به دنبال شهادت برادرش عباس به جرگه و گروه تفحص مفقودین پیوست و با سمت مدیریت داخلی قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین، در جنوب به فعالیت پرداخت.
کد خبر: ۴۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ - 07June 2015

راننده اتوبوسی که در فکه شهید شد +عکس

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شهید حسین صابری میرآبادی در 28 اردیبهشت 1347 در تهران به دنیا آمد. پدرش نصیر و مادرش خاور نام داشت.

 

 


حسین تحصیلات خود را تا سال اول دبیرستان در رشته تجربی در دبیرستان شهید مطهری به پایان یرد. وی از همان دوران نوجوانی دراغلب مجالس و محافل مذهبی حضوری فعالانه داشت. در دوران انقلاب هم در کنار دیگر برادرانش در بسیاری از راهپیمایی ها حضور می یافت.


در چهارده سالگی به عضویت بسیج مسجد امام حسین (ع) در آمد. او شب ها برای پاسداری، حراست و ایجاد نظم و آرامش در سنگر حضور می یافت.

 

 

 


صابری برای اولین بار در 1362 از سوی پایگاه شهید بهشتی به کردستان اعزام شد و یک سال در مناطق عملیاتی کردستان خدمت کرد. دومین اعزام وی در 1366 به جبهه سومار بود که به عنوان مسئول پشتیبانی فعالیت هایی انجام داد تخصص او در جبهه های نبرد توپ خانه، پدافند، تک تیراندار، تیربارچی و تخریب چی بود و دو بار هم به شدت زخمی شده بود.


صابری پس از پایان جنگ به دنبال شهادت برادرش عباس به جرگه و گروه تفحص مفقودین پیوست و با سمت مدیریت داخلی قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین، در جنوب به فعالیت پرداخت و سر انجام در 28 خرداد 1376 در منطقه عملیاتی والفجر 1(فکه) در حین تفحص به شهادت رسید.

 

 

 


پیکرش به تهران انتقال یافت و در قطعه 40 بهشت زهرا به خاک سپرده شد. وی حدود سه سال کارمند شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه بود. هر سه برادر در قطعه 40 دفن شده اند. هم اکنون خانواده شهید صابری در بزرگراه رسالت، انتهای کرمان جنوبی سکونت دارند.

 

 

 


حسین سومین شهید خانواده صابری بود. برادرش حسن در عملیات بیت المقدس  2(ماووت)در اول بهمن 1366 به شهادت رسید و برادر دیگرش عباس در 5 خرداد 1375 در حین تفحص شربت شهادت نوشید.

 

منبع: مشرق

نظر شما
پربیننده ها