مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کردستان:

نگهداری یادمان‌های شهدای گمنام کردستان نیازمند بودجه است

سردار «مالکی» گفت: در اکثر شهرستان‌های استان کردستان یادمان‌های شهدای گمنام وجود دارد که بودجه‌ای برای نگهداری این یادمان‌ها در نظر گرفته نشده است.
کد خبر: ۴۶۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ - 05July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان، صبح امروز (دوشنبه) در جلسه رفع مشکلات یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان‌های استان که با حضور «بهرام نصراللهی‌زاده» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان و شهرداری‌های شهرستان‌های استان برگزار شد، اظهار داشت: یادآوری ایثار و فداکاری جوانان این مرز و بوم به نسل‌های آینده همواره باید مدنظر قرار گیرد تا بتوان ضمن حفظ این ارزش‌ها، دفاع از مقدسات را برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط کرد.

نباید برخی در برابر تعهد ایجاد المان برای شهدا کوتاهی کنند

وی افزود: در اکثر شهرستان‌های استان کردستان یادمان‌های شهدای گمنام وجود دارد که بودجه‌ای برای نگهداری این یادمان‌ها در نظر گرفته نشده است و قرار بود طی جلسه‌ای که با فرمانداری‌ها برگزار شد، از اعتبارات دستگاهی خود استفاده کنند؛ اما متاسفانه به‌دلیل کمبود اعتبار همچنان کاری اساسی صورت نگرفته است که امیدواریم بستر تأمین اعتبار مورد نیاز فراهم شود.

سردار مالکی خاطرنشان کرد: یادمان‌های شهدا افتخاری برای هر شهرستان از لحاظ فرهنگی و نیاز منطقه است و امیدواریم برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام تخصیص بودجه و اعتباری در نظر گرفته شود؛ چراکه یادمان‌های سراسر کشور از ما جلوتر هستند و از لحاظ تکمیل آن، استان کردستان عقب‌تر از سایر استان‌هاست.

نباید برخی در برابر تعهد ایجاد المان برای شهدا کوتاهی کنند

«بهرام نصراللهی‌زاده» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه در استان کردستان، در بحث شهدا کارهای اساسی و خوبی انجام شده است و امیدواریم روزی برسد که بتوانیم مسئولانه‌تر و دلسوزانه‌تر در راه شهدا قدم برداریم.

وی با بیان اینکه نباید برخی در برابر تعهد ایجاد یادمان‌های شهدا کوتاهی کنند، گفت: در واقع ساخت یادمان‌های شهدای گمنام، ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت را به دنبال دارد و باید فضایی ایجاد شود تا جوانان و نوجوانانی که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، در محضر شهدا از این معنویت خاص بهره‌مند شوند؛ لذا یادمان‌های شهدا باید زیارتگاهی آبرومند باشد و به یک مرکز فرهنگی تبدیل شود و به محوطه‌سازی و الزامات آن توجه شود تا مراسم‌ها نیز در جوار این یادمان‌ها برگزار شوند.

نباید برخی در برابر تعهد ایجاد المان برای شهدا کوتاهی کنند

نصراللهی‌زاده افزود: استان کردستان جزو استان‌هایی بود که در دوران دفاع مقدس مستقیم درگیر جنگ بود که پنج هزار و ۴۰۰ شهید نمونه بارزی از آن است؛ ولی متاسفانه حتی یک باغ موزه‌ای در استان برای بیان رشادت‌های آن دوران به جوانان امروزی را نداریم؛ لذا همه‌ دستگاه‌ها باید دلسوزانه در این راه قدم بردارند تا بتوانیم آن‌چیزی که شایسته استان است را در معرض دید قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار