آمریکا و آلمان رژیم بعث را در استفاده از سلاح شیمیایی حمایت کردند

فرمانده پیشین لشگر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار گفت: کشور‌های غربی ازجمله آمریکا و آلمان باوجود ممنوع بودن استفاده از سلاح‌های شیمیایی و منع به‌کارگیری، با پشتیبانی و فروش آن به عراق و همچنین با سکوت معنادار خود در این زمینه، حمایت بزرگی از عمل جنایت‌کارانه رژیم بعث به عمل آوردند.
کد خبر: ۴۶۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ - 02July 2021

آمریکا و آلمان از جنایت رژیم بعث در استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران حمایت کردند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ بازنشسته «محمد غفاری» فرمانده پیشین لشگر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار در گفت‌وگویی با اشاره به نقض حقوق بشر در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: نیروی هوایی عراق هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی در چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت، بیش از ۱۰۰ غیرنظامی این شهر را به شهادت رساند و هشت هزار نفر دیگر نیز در معرض گاز‌های سمی قرار گرفته و مسموم شدند.

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار افزود: صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی در دوره‌های مختلفی از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی علیه ملت ایران استفاده کرد و جنایت‌های بزرگی از طریق همین سلاح‌ها نیز بر روی نظامیان و غیرنظامیان وارد آورد.

غفاری تأکید کرد: کشور‌های غربی از جمله آمریکا و آلمان با وجود ممنوع بودن استفاده از چنین سلاح‌هایی در کنوانسیون‌های بین‌المللی و منع به کارگیری آن، با پشتیبانی و فروش آن به عراق و همچنین با سکوت معنادار خود در این زمینه، حمایت بزرگی از  عمل جنایت‌کارانه رژیم بعث به عمل آوردند و آثار این بمباران شیمیایی هنوز هم در بدن جانبازان باز مانده در آن حادثه کاملاً پیداست.

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با بیان اینکه صدام در سه مرحله و با سه هدف از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد، اضافه کرد: طی سال‌های ابتدایی جنگ تا سال ۱۳۶۱ برای آشنایی و اثر گذاری این سلاح و نحوه بر خورد جهانی با کاربرد آن و بین سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ به منظور جلوگیری از اجرای عملیات‌های بزرگ و پیروزمندانه رزمندگان و در سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ برای مجبور کردن ایران به خاتمه جنگ در شرایط نا برابر این اقدام را انجام داد که به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسید.

غفاری اظهار داشت:  یاد و خاطره همه شهدا، جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که شجاعانه هشت سال جانانه جنگیدند تا آب و خاک این کشور به‌دست بیگانگان نیفتد.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار