آیت الله علم الهدی:

ریزش‌های انقلاب اسلامی کسانی بودند که خدا را فراموش کردند

امام‌جمعه مشهد گفت: ریزش‌ها در پهنهٔ 35 سال انقلاب کسانی هستند که خدا را فراموش کردند و خدا خود آن‌ها را فراموشانده است.
کد خبر: ۳۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ - 15November 2014

ریزش‌های انقلاب اسلامی کسانی بودند که خدا را فراموش کردند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاعرسانی آیتالله علمالهدی، همایش رزمندگان لشکر 6 ویژه پاسداران، در سالن همایشهای آستان قدس رضوی برگزار شد. در این همایش آیتالله علمالهدی امامجمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امام هشتم(ع) گاهی مهمانان ویژه دارد که پذیرایی خاصی از آنها میکند، وقتی جمعی از ایثارگران باسابقهٔ دلدادگی به پیغمبر(ص) و اهلبیت ایشان میآیند.

وی در ادامه افزود: خداوند در آیهٔ18 سوره حشر میفرماید "افراد مؤمن تقوا داشته باشند" و در آیه 19 ادامه میدهد "شما مؤمنین که وظیفهدارید تقوا داشته باشید مانند کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا هم خود آنها را به آنها فراموشانده است."

آیتالله علمالهدی تصریح کرد: خدا بابیان تمام خصوصیات برای مؤمنین آیهٔ19 را آورده است. برخی مفسرین این را پیشبینی و هشدار برای مؤمنین میدانند که انسانهای مؤمن در هر مرحلهای از ایمان و خداباوری باشند احتمال سقوط آنها معقول و قطعی است. خداوند بعدازاینکه خصوصیات و تکلیف مؤمنین را معین میکند نسبت به خطری که آنها را تهدید میکند، هشدار میدهند.

امامجمعه مشهد خاطرنشان کرد: نسیان غفلت بعد از علم تعریفشده است و خدا میفرماید اینگونه نباشید. شما که مؤمن و باتقوا هستید و باید اینگونه باشید حواستان جمع باشد که به یکباره خدا را فراموش کنید و از این حالت ایمان ساقط شوید و از خدا غفلت کنید. خداوند در سورهٔ توبه آیهٔ67 منافقین را فراموش کنندهٔ خدا معرفی میکند که خدا نیز آنها را فراموش میکند.

 آیتالله علمالهدی در ادامه سخنانش گفت: راوی از امام رضا (ع) پرسیدند این آیه سورهٔ توبه یعنی چه و آیا این حالت بر خدا هم حادث میشوند؟ امام(ع) تفسیر این آیه را آیهٔ19 سورهٔ حشر دانستند. این نقطهنقطهٔ سقوط مؤمنین است. افراد مؤمن با هر مقدار که در اوج ایمان باشند به همان مقدار سقوط، نسیان خدا پایینتر است. در نسیان خدا تفسیرهای بسیاری است اما یکی از این تفاسیر فراموش کردن موارد تجلی خدا است. شما روزی افتخار مجاهدهٔ در سبیل الله را داشتید، گاهی خدا در نظر شما چنان تجلی کرده که برای دیگران اینگونه نبوده است. حال اگر انسان مؤمن بجایی رسید که پول، سرمایه و قدرت و ریاست در مقابل او تجلی کرد و تجلی خدا را فراموش کرد، خدا کاری میکند که او خود را فراموش میکند و یادش میرود که چه کسی و با چه ظرفیت معنوی بوده است و در چند قدمی گودال قبر قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنانش با اشاره به فراز و فرودهایی انقلاب اسلامی و تغییر ماهیت افراد در طول این سالها افزود: انسانهایی را میبینیم که در عرصهٔ جوانی که در اوج غرایز و نفسانیات بودند در مقام مبارزه با طاغوت و پایمردی در این انقلاب انواع شکنجهها را تحمل کردهاند و شدیدترین مراحل را گذراندهاند و از مواضع خود کوتاه نیامدند الآن سر چهار قدمی گودال قبر تنها چیزی که نمیبینند، خدا است. همهچیز برای آنها موضوعیت پیداکرده است، سیاست، مقام، قدرت، عظمت و همهچیز برای آنها اهمیت دارد جز خدا و خدا آنها را میفراموشاند.مشکل ما در تمامی عزیزان رویش کرده در این انقلاب و نظام که دچار ریزش شدهاند همین آیه است. ریزشها در پهنهٔ این 35 سال همین کسانی هستند که خدا را فراموش کردند و خدا خود آنها را فراموشاند، فکر این را نمیکردیم که این آقایان با این جانفشانیها و ولایتمداری ولایت و مبنای امام(ره) و ارزشهای انقلاب و دین را فراموش کنند. اینها خودشان یادشان رفته که چه کسی بودهاند و چه جانفشانیهایی میکردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار