«جبهه مقاومت» در قاب فیلم و سریال/ ۴؛

چشمان آبی زهرا؛ سریالی که خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت + تیزر

سریال «چشمان آبی زهرا» یکی دیگر از سریال‌های ایرانی است که با موضوع حمایت از مقاومت فلسطین و به کارگردانی علی درخشی در سال ۱۳۸۰ از شبکه سحر پخش شد.
کد خبر: ۶۶۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 29April 2024

گروه فرهنگ دفاع‌پرس: از ابتدای درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، کشور‌هایی در کنار فلسطین ایستادند و در عرصه‌های مختلف تلاش کردند تا حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و فلسطین در ابعاد مختلف فرهنگی نشان دهند. در این میان، فیلم‌سازان بسیاری با ایده‌های مختلف، مجاهدت‌های «جبهه مقاومت» را به تصویر کشیدند.

ما در گروه فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس سعی بر آن داریم که در مجموعه گزارش‌هایی با عنوان «جبهه مقاومت در قاب فیلم و سریال» این آثار را بررسی و معرفی کنیم. یکی از این فیلم‌ها، سریال «چشمان آبی زهرا» است.

سریالی که رژیم صهیونیستی از آن انتقاد کرد/ چشمانی که به‌زور از صاحبش گرفته شد

این سریال به کارگردانی «علی درخشی»، نویسندگی علی درخشی و سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی مشترک سید علیرضا سجادپور و سید احمد میرعلایی محصول سال ۱۳۸۰ است. جهانبخش سلطانی، حسین معلومی، جمشید جهان‌زاده، سومیتا حسام، علیرضا نجف‌زاده، آتوسا رجبی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند و این سریال در هفت قسمت تولید شده است.

این سریال از شبکه سحر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد که به‌دنبال پخش آن، تلویزیون اسرائیلی از شبکه سحر انتقاد کرد و گفت: ایران با ساخت این سریال همه خطوط قرمز را در تحریک دیگران زیر پا گذاشت و سکوت در برابر آن جایز نیست.

داستان این سریال از این قرار است:

این سریال، داستان یکی از عوامل بلندپایه اسرائیل است که قصد حضور در انتخابات این کشور را دارد.

سریالی که رژیم صهیونیستی از آن انتقاد کرد/ چشمانی که به‌زور از صاحبش گرفته شد

او پسر نوجوان ناقص‌الخلقه‌ای دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا یک گروه پزشکی را برای جست‌وجو در اردوگاه‌های مردم فلسطین بسیج کند تا به‌دنبال تعویض اجزای بدن اشخاصی که از نظر پزشکی با فرزندش مشابهت دارند، بگردند که در این میان زهرا، دختر یکی از کشته‌شدگان فلسطینی برای جابه‌جایی چشمش با پسر صهیونیست انتخاب می‌شود.

از سوی دیگر برادر زهرا که از اعضای انتفاضه فلسطین است، به‌دنبال یافتن خواهرش درگیر ماجرا‌های ناخواسته‌ای می‌شود.

تیزر این فیلم را در زیر ببینید:

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار