جوابیه؛

واکنش در پاسخ به مطلبی منتشر شده در خبرگزاری دفاع مقدس

پیرو انتشار مطلبی در خصوص نقد نمایشنامه‌ای به قلم خانم «لیلی عاج» تحت عنوان «سالی که دوباره پاییز شد، مرثیه خوانی نازلی در دفاع از سران فتنه» در خبرگزاری دفاع مقدس، توضیحاتی توسط نویسنده ارائه شده است.
کد خبر: ۳۳۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ - 22February 2019

واکنش در پاسخ به مطلبی منتشر شده در خبرگزاری دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۹۷ مطلبی در خصوص نقد و بررسی نمایشنامه‌ای به قلم خانم «لیلی عاج» تحت عنوان «سالی که دوباره پاییز شد، مرثیه خوانی نازلی در دفاع از سران فتنه» در خبرگزاری دفاع مقدس منتشر شد که نویسنده‌ی نمایشنامه را به ارائه‌ی توضیحاتی پیرامون آن وا داشت.

خبرگزاری دفاع مقدس نیز در راستای رسالت حرفه‌ای خود و در جهت احترام به ساحت مخاطبان ارجمند و نیز صاحبان آثار بویژه در حوزه‌ی فرهنگ و هنر، توضیحات خانم لیلی عاج را بدون کم و کاست منتشر می‌کند که در ادامه می‌خوانید.

متن جوابیه «لیلی عاج» به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمان الرحیم

إِنْ تُبْدُوا شَیْئًا أَوْ تُخْفُوهُ فَإِنَّ اللَّهَ کَانَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمًا (سوره احزاب آیه 54)

به واسطه دوستی از یادداشتی در خبرگزاری دفاع مقدس پیرامون نمایشنامه ـ سال که دوباره پاییز شد ـ آگاه و بعد از مطالعه آن، بویژه عنوان انتخابی نویسنده حیرت کرده و اندوهگین شدم.

بدیهی است که هنر والای نمایش، بسیار تاویل پذیر است، اما چنان تاویل بی رحمانه‌ای از اثر را تاب نیاورده و در نهایت احترام چند سطری برای درج در خبرگزاری دفاع مقدس به نگارش درآوردم.

برادر یا خواهر گرامی نویسنده یادداشت مورد نظر، کاش نوشته جنابعالی مزین به نامتان بود تا پس از مکالمه‌ای دوستانه، بسیاری از سوءتفاهم‌ها حل می شد و بنده از دانش و نقطه نظرات شما بهره‌مند می شدم.

بزرگوار، غم بسیاری با من است زیرا دیالوگ‌هایی که با عشق به ارزش‌های نظام و انقلاب نگاشته‌ام را کلی‌گویی هایی فریبکارانه دانسته‌اید و اندک انتقادم را به جریانی نسبت داده اید که فرسنگ‌ها از اندیشه و کلامم دور است؛ بر خود واجب می دانم به عنوان یک چهل ساله و فرزند انقلاب با صداقت خدمتتان عرض کنم که با همه وجود به آرمان‌های نظام و انقلاب باور داشته و هرگز ذهن و قلمم را برای خدمت به هیچ جریان انحرافی آلوده نکرده و نخواهم کرد.

از آنجایی که تم نمایشنامه توجه به امر خطیر قضاوت است، ایمان دارم پس از مطالعه دقیق نمایشنامه و گفت‌وگو با حقیر، نه تنها در مورد برداشت خود از نمایشنامه تجدیدنظر خواهید کرد، بلکه عنوان عادلانه و خردمندانه‌تری برای یادداشتتان انتخاب خواهید کرد»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار