یادداشت‌های روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۶) / ماجرای فانتوم ایرانی و انهدام چند دستگاه تانک عراقی

خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در یادداشت روزانه خود در تاریخ هشتم مهر ۱۳۵۹ شرح حالی از دستگیری و انهدام چند دستگاه تانک عراقی توسط فانتوم ایرانی را بیان می‌کند.
کد خبر: ۳۱۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 19November 2018

به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یادداشت روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۶) / فانتوم ایرانی و انهدام چند دستگاه تانک عراقی

متن یادداشت روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاوت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«دشمن از طرف شلمچه و هشت کیلومتری جاد‌ه اهواز خرمشهر به طرف پلس راه و پشت پادگان دژ در حرکت است. از مسجد جامع و داخل شهر کامیون کامیون زن‌ها و بچه‌ها را از شهر خارج می‌کنند. پادگان دژ در حال سوختن است. در ساعت ۱/۵ تا ۲ تعداد فانتوم از پشت پادگان دژ به طرف (ده) عریض رفتند و مواضع دشمن را بمباران کردند.

نیرو‌های خودی برای جلوگیری از ورود ضد انقلاب به شهر توسط سپاه در کنار پل دژبانی گذاشته و کنترل می‌شدند. بیمارستان زایشگاه به طور کلی بسته شد. در ساعت ۱۳/۱۵ دقیقه یک فانتوم ایرانی شش دستگاه تانک عراقی را منهدم کرد. ۲۹ نفر عراقی امروز دستگیر و به اهواز تخلیه شدند.

امروز برای جلوگیری از حرکت دشمن عده‌ای را با کوکتل مولوتف به پلیس راه بردند و برگرداندند. امروز مسجد و کمی بالاتر از آن مورد اصابت گلوله‌ی توپ واقع شد. تعدادی گلوله توپ در کوی طالقانی به منازل مردم اصابت نموده است.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار