یادداشت روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۴)

خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در یادداشت روزانه خود در تاریخ ششم مهر ۱۳۵۹ شرح حالی از پیشروی نیرو‌های مردمی و سپاه پاسداران و پاکسازی منطقه را بیان می‌کند.
کد خبر: ۳۱۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ - 16November 2018

یادداشت روزانه خبرنگار شهید محمدرضا باقری (۴)به گزارش خبرنگار ساجد، خبرنگار شهید «محمدرضا باقری» در صدا و سیمای اصفهان فعالیت می‌کرد که به خرمشهر اعزام شد و ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات آزادسازی خرمشهر (عملیات بیت‌المقدس) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن یادداشت روزانه‌ای را که از این خبرنگار شهید والامقام به عنوان وقایع مقاوت خرمشهر به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«امروز مزدوران عراقی عقب نشینی کردند و احتمالاً می‌خواهند با تقویت بیشتری دوباره حمله کنند. اطراف گورستان تخلیه شده و همه در پادگان مستقر هستند.

بیمارستان‌های مهر و شهیدی تخلیه شده‌اند. نیرو‌های خودی تا انبار‌های عمومی و پادگان سپاه پاسداران پیشروی کردند. بر اثر تهاجم روز گذشته‌ی دشمن سه انبار بزرگ از انبار‌های عمومی طعمه‌ی حریق شدند که هنوز در آتش می‌سوزند. عراقی‌ها در شب گذشته در خانه‌های پیش ساخته چندین مرغ را سر بریده و غذا پخته بودند و بر روی دیوار نوشته بودند ما اینجا شام خوردیم. حجت الاسلام هادی غفاری امروز در رادیو آبادان طی یک سخنرانی اعلام کرد نیرو‌های بزدل عراقی را تا مرزهایشان عقب می‌زنیم.

با سخنان گرمش به مردم خیلی روحیه بخشید. سپاهیان اسلام از سخنان «حجت الاسلام هادی غفاری» بسیار خوشحال بودند. عده‌ی زیادی از نیرو‌های خودی که در پلیس راه مستقر بودند به اطراف انبار‌های عمومی و پادگان سپاه رفتند و درآن جا مستقر شدند. رو به روی انبار‌های عمومی چهار تفنگ ۱۰۶ میلیمتری که سوخته شده بودند مشاهده می‌شد.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار