معاون فرهنگی هیات فرزندان شهدای اسلام در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

پخش بروشورهای فرهنگی اربعین با هدف ترویج مذهب شیعه

نیما مهدیان گفت: خانواده شهدا سفیران و مبلغان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شدند. این سفر با دو هدف صورت گرفت. ابتدا بعد زیارت و بعد دیگر ترغیب و ترویج مذهب شیعه و استحکام بخشیدن به روابط مردم ایران و عراق صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۳۱۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ - 28October 2018

پخش بروشورهای فرهنگی در مسیر اربعین با هدف ترغیب مذهب شیعهنیما مهدیان معاون فرهنگی هیات فرزندان شهدای اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اظهار داشت: این هیات بزرگ ترین اجماع خانواده شهدا در کل کشور است. بیش از 10 هزار خانواده شهید عضو این هیات هستند. هیات فرزندان شهدای اسلام در اولین پنج شنبه ماه قمری مراسم بزرگداشت شهدای آن ماه را در امامزاده صالح تجریش برگزار می‌کند.

وی افزود: روزی شهدا با شعار راه قدس از کربلا می‌گذرد، راهی مناطق عملیاتی شدند و امروز به برکت خون شهدا راهپیمایی اربعین محقق شد. در این راستا برای اولین بار 105 خانواده شهید از سوی هیات فرزندان شهدای اسلام به نیابت از شهدا راهی کربلای معلی شدند. این گروه از زائران حسینی پنج شنبه 3 آبان از حرم امامزاده صالح بدرقه شدند. آن‌ها از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده و در مراسم روز اربعین شرکت می‌کنند. 9 آبان ماه نیز به کشور بازمی‌گردند.

مهدیان خاطرنشان کرد: خانواده شهدا سفیران و مبلغان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شدند. این سفر با دو هدف صورت گرفت. ابتدا بعد زیارت و بعد دیگر ترغیب مذهب شیعه و استحکام بخشیدن به روابط مردم ایران و عراق صورت می‌گیرد. در این مسیر خانواده شهدا کاتالوگ و بروشور‌های فرهنگی که به سه زبان ترجمه شده است را با همین هدف در میان مردم پخش خواهند کرد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها