معاون سازمان حج و زیارت:

اولین پرواز برگشت حجاج پنج شنبه انجام می‌شود/بار مجاز هر زائر دو چمدان 20 کیلویی است

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هم اکنون تمام زائران مناسک حج خود را انجام داده‌اند گفت: اولین پرواز برگشت حجاج پنج شنبه انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱ - 07October 2014

اولین پرواز برگشت حجاج پنج شنبه انجام می‌شود/بار مجاز هر زائر دو چمدان 20 کیلویی است

به گزارش گروه اجتماعی  " دفاع پرس "،  ناصر خدر نژاد گفت: اولین پرواز برگشت حجاج ایرانی در روز پنج شنبه 17 مهر ماه ساعت 13 به وقت تهران حجاج تهرانی را از فرودگاه جده به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل خواهد کرد.

وی ادامه داد: حجاج خانه خدا و عوامل کاروانها توسط 183 پرواز به کشور باز میگردند که از این تعداد 95 پرواز از جده برای زائران مدینه و 87 پرواز از مدینه برای زائرین مدینه بعد خواهد بود.

مدیر عملیات حج تمتع با اشاره به اینکه برای رفاه حال زائرین کلیه زائرین مدینه بعد از فرودگاه مدینه و زائرین مدینه قبل از فرودگاه جده به سمت ایران خواهند رفت، ادامه داد : اولین پرواز زائرین مدینه بعد 23 مهر ماه از فرودگاه مدینه به ایران صورت خواهد گرفت و روزانه بین 5 تا 9 پرواز در مدینه و حداکثر تا 12 پرواز در جده خواهیم داشت.

خدر نژاد در خصوص بار زائرین گفت: بار مجاز هر زائر نباید بیش از دو چمدان 20 کیلویی باشد و شرکتهای هواپیمایی تعهدی نسبت به انتقال بار مازاد مسافرین ندارند، همچنین مسافرین باید از قرار دادن وسایل ممنوعه مانند اسباب بازی باطری دار و کنترلی ، کپسول قابل احتراق ، کنسرو ، اسپری ، مایعات اسیدی و ... خودداری کنند.

وی اضافه کرد: هر مسافر فقط مجاز به حمل یک ساک دستی کوچک و حداکثر یک بطری یک و نیم لیتری آب زمزم وکیوم شده به داخل هواپیما است و همراه داشتن وسایل اضافی مانند نایلون و نظیر آن به داخل هواپیما مجوزی ندارد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار