احمد رحیمی‌زاده مطرح کرد؛

توجه به جبهه مقاومت و بیداری اسلامی/ فصل نوینی در راهیان نور با ماموریت‌های بین‌المللی آغاز می‌شود

دبیر کمیته تخصصی بین‌الملل ستاد راهیان با تاکید بر آغاز فصلی نوین در راهیان نور با ماموریت‌های بین‌المللی، از توجه به موضوعات بیداری اسلامی و مقاومت در راهیان نور بین‌المللی خبر داد.
کد خبر: ۲۷۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ - 16January 2018

توجه به جبهه مقاومت و بیداری اسلامی/ فصل نوینی در راهیان نور با ماموریت‌های بین‌المللی آغاز می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نخستین نشست تخصصی کمیته امور بین‌الملل راهیان‌نور صبح امروز (سه‌شنبه، 26 دی‌ماه) با حضور سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، سردار «سید مجید هاشمی‌دانا» مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «یعقوب سلیمانی» دبیر قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه، «معز خادم حسینی» رئیس کمیته تخصصی بین‌الملل ستاد راهیان نور کشور، امیر سرتیپ دوم ستاد «غلامحسین دربندی» رئیس کمیته تخصصی راویان ستاد مرکزی راهیان نور و «احمد رحیمی‌‌زاده» دبیر کمیته تخصصی بین الملل ستاد راهیان نور کشور برگزار شد.

«احمد رحیمی‌‌زاده» دبیر کمیته تخصصی بین الملل ستاد راهیان نور در این نشست با بیان اینکه طی سال‌های گذشته شاهد حضور چشم‌گیر اقشار مختلف در راهیان نور بوده‌ایم، اظهار داشت: خوشبختانه برگزاری اردوهای راهیان نور طی سال‌های گذشته که فقط در یک مقطع از سال برگزار می‌شد، به کل سال تسری پیدا کرده است.

وی گفت: یادمان‌های ما که ابتدا تعداد اندکی بود امروز از جزیره خارک تا استان آذربایجان غربی ادامه دارد و هفت استان را در برمی‌گیرد و 2 هزار و 500 کیلومتر سرزمینی را شامل می‌شود.

دبیر کمیته تخصصی بین الملل ستاد راهیان نور خاطرنشان کرد: حضور اقشار مردم در یادمان‌های دفاع مقدس این اتفاق را به عنوان محور وحدت و نقطه رهایی جبهه مقاومت اسلامی معرفی کرده است.

رحیمی‌زاده ادامه داد: این حضور باشکوه باعث شد تا آوازه آن مرزهای بین‌المللی را درنوردد و خارج مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران شاهد حضور گروه‌های متمرکز و غیرمترکز در راهیان نور باشیم که از کشورهای مختلف حضور پیدا کردند.

وی تاکید کرد: از سال 1391 این حرکت سیر صعودی داشته است و شاهد بودیم زائرین خارجی در کنار زائرین داخلی در این مناطق حضور پیدا می‌کردند. سابقه این حضور از ورود دانشجویان و طلاب دانشگاه‌های جامعه المصطفی العالمیه و امام خمینی (ره) با دانشجویانی از 35 ملیت شکل گرفت.

دبیر کمیته تخصصی بین الملل ستاد راهیان خاطر نشان کرد: همچنین کاروان‌هایی از کشورهای جبهه مقاومت از جمله لبنان به همت حزب‌الله لبنان به این مناطق اعزام شدند. تلاش موزه صلح تهران و انجمن حمایت از قربانیان شیمیایی برای اعزام گروه‌هایی از کشورهای ژاپن، ویتنام، بلژیک و سوئد نیز در این مسیر قابل تقدیر بود که با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح رخ داد.

رحیمی‌زاده گفت: انجمن‌های مردم‌نهاد و نهادهای مختلف سپاه و بسیج نیز در این راه ما را همکاری کردند. از سال 1392 با هم‌افزایی‌های صورت گرفته نگاه بر این بود که تلاش کنیم سطح کمی و کیفی راهیان نور بین‌الملل را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: بالغ بر 75 درصد راهیان نور حوزه بین‌الملل از کشورهای آسیایی بوده‌اند. از آمریکا و آفریقا هر کدام 10 درصد و اروپا نیز 5 درصد زائرین راهیان نور حضور داشته اند. کمیته بین الملل اهداف و ماموریت‌هایی دارد که مهمترین آن هدایت و راهبری سرفصل ماموریت کمیته بین‌الملل راهیان نور است که اگر این مهم محقق شود ما فصل نوینی را در عرصه راهیان نور شاهد خواهیم بود که اثرات مبارک آن را در سطح دنیا شاهد خواهیم بود.

دبیر کمیته تخصصی بین الملل ستاد راهیان اظهار داشت: هماهنگی، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های بین‌المللی راهیان نور و تلاش برای تحقق نظام اسلامی ادامه این ماموریت‌هاست. بحث راهیان نور مقاومت، راهیان نور بیداری اسلامی و گردشگری تعالی بخش با نگاه محور وحدت بودن راهیان نور، ماموریت و محور اصلی کمیته تخصصی خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار