پروازهای حج از فرودگاه امام(ره) قطعی شد/ اولین اعزام 14 شهریور

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از قطعی بودن پروازهای حج تمتع ۹۳ از فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ - 26August 2014

پروازهای حج از فرودگاه امام(ره) قطعی شد/ اولین اعزام 14 شهریور

به گزارش خبرگزاری " دفاع پرس "، حسن سرخوش با اشاره به اخباری که درباره عدم انجام پروازهای حج تمتع ۹۳ از فرودگاه امام خمینی (ره) حکایت میکند، از قطعی بودن این پروازها خبر داد.

وی با بیان اینکه زائران 6 استان قم، لرستان، سمنان، البرز، قزوین و تهران از فرودگاه امام خمینی (ره) به عربستان اعزام میشوند، افزود: امروز در یک بازدید میدانی همه مدیران کاروانهای شش استان نامبرده در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور یافته و از روند اعزام زائران مطلع میشوند.

به گفته مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت، اعزام زائران ایرانی حج تمتع از ۱۹ ایستگاه پروازی کشور انجام میگیرد که نخستین گروه ۱۴ شهریور ماه به سرزمین وحی اعزام میشوند.

اعزام نخستین گروه از عوامل اجرایی حج امسال، ۱۰ شهریور ماه رأس ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد انجام میگیرد و نخستین گروه از زائران نیز ۱۴ شهریور ماه ساعت ۸:۲۰ دقیقه صبح با پرواز ماهان به سرزمین وحی اعزام میشوند.

۵۰ درصد پروازها از سوی شرکت هواپیمایی سعودی، ۲۵ درصد از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر و ۲۵ درصد از سوی شرکت هواپیمایی ماهان انجام میشود و ۵۰ درصد زائران مدینه قبل و ۵۰ درصد نیز مدینه بعد هستند.

اعزام زائران مدینه قبل از ۱۴ شهریورماه شروع میشود و تا ۳۰ شهریورماه ادامه دارد و اعزام زائران مدینه بعد نیز از ۲۵ شهریورماه شروع میشود که تا ۶ مهرماه ادامه خواهد داشت.

در مجموع ۱۹۰ عملیات پرواز برای انتقال رفت و برگشت ۶۴ هزار زائر و عوامل اجرایی به سرزمین وحی و جمهوری اسلامی ایران صورت میگیرد؛ تمامی پروازهای زائران مدینه قبل به فرودگاه مدینه و خروج آنان از فرودگاه جده است و پروازهای زائران مدینه بعد نیز به فرودگاه جده انجام میشود.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها