برگزاری نشست کتاب‌خوان تخصصی استان اردبیل با محوریت صفویه‌شناسی

چهارمین نشست کتاب‌خوان تخصصی استان اردبیل با محوریت مطالعات تاریخی و با موضوع صفویه‌شناسی در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ - 19February 2017

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ابتدای این نشست که با حضور پژوهشگران، اساتید و دانشجویان رشته تاریخ و تعدادی از اعضای کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، با اظهار خرسندی از برگزاری چهارمین نشست کتاب‌خوان تخصصی، این برنامه‌ها را جهت ارتقای دانش تخصصی افراد و ترغیب علاقه مندان به مطالعات تکمیلی در حوزه‌های مختلف، بسیار مؤثر خواند و اظهار داشت: در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه، نزدیک به ۶۰۰ نشست کتاب‌خوان در کتابخانه‌های عمومی و مدارس برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، از معرفی بیش از ۳ هزار عنوان کتاب در نشست‌های کتاب خوان مذکور خبر داد و افزود: این نشست‌ها، موجب ترغیب افراد به کتاب‌خوانی و ارتقای سطح مطالعات عمومی می‌شود.

عزیزخانی، دوره صفویه را یکی از دوران طلایی تاریخ و تمدن ایران زمین ذکر کرد و تصریح نمود: کشور ما در طول حیات تاریخی خود، شاهد خدمات بیشماری از بزرگمردان اردبیلی بوده است که شیخ صفی الدین اردبیلی و شاه اسماعیل صفوی از جمله آنها هستند.

این مسئول، جایگاه سلسله صفویه در تاریخ و مذهب کشور را دلیل انتخاب موضوع صفویه شناسی برای چهارمین نشست کتاب خوان تخصصی استان ذکر و بیان کرد: اساتیدی که در این نشست به معرفی کتاب خواهند پرداخت، هر کدام در حوزه تخصصی خود، دارای جایگاه علمی ممتازی هستند.

در ادامه، چهار کتاب‌خوان حاضر در نشست به معرفی کتاب‌های انتخاب شده خود پرداختند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار