جوابیه روابط عمومی بسیج در پی درج خبر کذب سانحه در راهیان نور

رسانه‌ها در مقابل مرگ معنوی جوانان هم حساس باشند

در پی درج خبر کذب سانحه در راهیان نور، معاونت روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین جوابیه‌ای را صادر کرد.
کد خبر: ۲۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ - 01June 2014

رسانه‌ها در مقابل مرگ معنوی جوانان هم حساس باشند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در پی درج خبری کذب با تیتر «مرگ ۷ دانشآموز در واژگونی اتوبوس راهیان نور» روز گذشته در صفحه ۱۸ روزنامه شهروند و برخی پایگاههای خبری، جوابیهای از سوی روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین به روزنامه مذکور و سایر رسانهها ارسال شد. متن این جوابیه به شرح زیر است:
 
۱) خبر فوق تکذیب میگردد.

۲) متأسفانه گویا برخی رسانهها برای حادثه در راهیان نور لحظهشماری میکنند حال آنکه روزانه حوادث و اتفاقات ناگواری در جادههای مختلف کشور صورت میگیرد اعم از از تصادف تا غرق شدن در دریا و...؛ اما هیچگاه در سایر تصادفات و حوادث به موضوع و هدف سفر افراد اشاره نمیگردد. مثلاً برای فرد یا افرادی که در دریا غرق شدهاند نمینویسند «فردی که برای تفریح به سواحل شمال رفته بود غرق شد» یا برای کشته شدن یک خانواده در فلان جاده کشور هیچگاه نوشته نمیشود: «مرگ خانوادهای در واژگونی خودرو برای دیدن اقوام خویش به فلان استان میرفت».

اما سانحه در «راهیان نور» برای عدهای از جمله روزنامهها آنقدر مهم است که بیشترین فضا را در صفحه با درشتترین تیتر همراه با عکس دلخراش به خود اختصاص میدهد. آیا این اخلاق حرفهای رسانهای است؟!!!

۳) همانطور که در آمار مراکز معتبر و رسمی کشور وجود دارد (علیرغم تبلیغ و برجستهسازی رسانههای ضد انقلاب و همصدایی و غفلت ناآگاهانهٔ محدود رسانههای داخلی)، با آنکه سالانه قریب به ۵ میلیون نفر به سرزمینهای نور مشرف میشوند، کمترین سوانح در اردوهای راهیان نور است در حالی که سالانه بیش از هزار نفر فقط در دریا غرق میشوند یا هزاران نفر در جادهها به کام مرگ فرو میروند... البته برای متولیان این حرکت عظیم فرهنگی، حتی جان یک نفر بسان حیات جامعه است؛ لذا سختگیرانهترین و محکمترین دستورالعمل ایمنی برای وسایل نقلیه، ویژهٔ این اردوها تنظیم و به صور گوناگون نظارتهای لازم در کلیه مراحل قبل و حین اعزام صورت میپذیرد.

البته همواره مطالبه اصلی از دستگاههای گوناگون بهویژه دولت محترم، توجه به زیرساختهای جادهای کشور از جمله عریض نمودن، علایم جادهای و اصلاح مسیرهای عبور آحاد ملت میباشد تا انشاءالله شاهد هیچ سانحهای در هیچ جادهای نباشیم.

۴) با توجه به اثرات شگرف و نتایج عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور، از عموم رسانهها به ویژه در سال فرهنگ انتظار میرود که ضمن تقویت اقدامات اثرگذار فرهنگی در مقابل مرگ معنوی جوانان و نوجوانان عزیزمان که در اثر اقدامات ضد فرهنگی دشمن نظیر ماهواره، بدحجابی و...؛ نیز حساس بوده و صداقت خویش را در دلسوزی حقیقی به نسلهای امروز ایران اسلامی در عمل ثابت نمایند. حالآنکه خاموشی رسانههای دگراندیش در برنامههای ضد فرهنگی دشمنان خیرهکننده، تأسفآور و بهتآور است. متأسفانه با شواهد و مصادیق شاهدیم رسانههایی به دنبال اخبار ناگوار راهیان نور هستند که اساساً خبر و مقاله و یادداشت و عکس و گزارشی را پیرامون این اردوها منتشر نمیکنند. ای کاش خبرنگار عزیزتان گاهی هم در این اردوها شرکت کرده و سفرنامهای از حال و هوای معنوی و زیبا و تحولات روحی زائران سرزمینهای نور در آن رسانه منتشر کند.

در پایان، این سازمان پیگیری این خبر کذب را حق قانونی خویش دانسته و انتظار دارد آن روزنامه و نیز سایتهایی که بدون تحقیق و سؤال از مرجع رسمی اردوها یعنی سازمان اردویی و راهیان نور بسیج، این خبر کذب را منتشر کردند؛ رسالت حرفهای خویش را در صدق خبر رعایت نموده و دقت را فدای سرعت و شتابزدگی ننمایند تا مخاطبان خویش را از دست ندهند. موفق و مؤید باشید.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار