نرم افزار چند رسانه ای برادران شهید نورانی

کد خبر: ۲۰۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰ - 15June 2013

نرم افزار چند رسانه ای برادران شهید نورانی شامل خاطرات، زندگینامه، عکس ها و سند، معرفی کتاب و گفتگو است که به همت نشر الکترونیکی شاهد گردآوری شده است.
این نرم افزار چند رسانه ای 97 برگ سند، 201 قطعه عکس، 169 دقیقه فیلم و 150 دقیقه صوت این دو شهید را دربرمی گیرد.

این اطلاعات به صورت کاملاً دسته بندی شده و با قابلیت جستجو بر روی تمامی متون در اختیار علاقمندان قرار گرفته است و علاقه مندان می توانند برای تهیه نرم افزار چند رسانه ای برادران نورانی با شماره تلفن های نشرالکترونیکی شاهد 88835143 تماس بگیرند.

در این نرم افزار چند رسانه ای در مورد معرفی شهید محسن نورانی آمده است در آذر ماه 1342 در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد. او که چهارمین فرزند و اولین پسر خانواده محسوب می شد پس از انقلاب پس از طی موفقیت آمیز دوره آموزشی، در حالی که هنوز چند ماهی به شروع جنگ تحمیلی مانده بود از ادامه تحصیل دست کشید و با عضویت در گروهی که از پادگان امام حسین (ع) به مریوان اعزام شدند، به کردستان رفت .


سپس به جبهه های جنوب اعزام شد. در اسفند سال 61 عملیات والفجر مقدماتی انجام شد که طی آن \"علیرضا ناهیدی\" فرمانده تیپ ذوالفقار و یار صمیمی محسن نورانی به شهادت رسید. پس از آن محسن از طرف حاج همت رسماً به فرماندهی تیپ ذوالفقار منسوب شد و \"عباس برقی\" نیز به عنوان جانشین فرماندهی معرفی شد. به همین ترتیب عملیات والفجر 1 و 2 نیز پشت سر گذاشته شد.

همین عملیات والفجر 3 در مرداد 62 و درآزاد سازی مهران، ماشین تویوتایی که سرنشینان آن نورانی، برقی، پکوک و چند نفر دیگر از پاسداران لشگر 27 بودند در منطقه قلاجه به کمین منافقین خورد .

پس از آن منافقین ناجوانمردانه سرنشینان تویوتا را به رگبار بستند همه سرنشینان جزء یک نفر جلوی چشم یکدیگر در حالیکه زخم های عمیق گلوله برداشته بودند با تیر خلاص ، به شهادت رسیدند .

به این ترتیب دومین فرمانده تیپ 4 پیاده مکانیزه ذوالفقار ، محسن نورانی 19 ساله با ذهنی سرشار از هوش و استعداد و قلبی مملو از عشق امام و اسلام و نیتی پاک و خالص از جمع یاران به سوی پروردگارپر کشید.

شهید مصطفی نورانی متولد 1347 پس از برادر به رقم مخالفت خانواده به جبهه رفت وپس از اعزام به جبهه وارد گروهان خط شکن گردان کمیل شد و در همان جا درسش را ادامه داد و دیپلم گرفت .

وی در عملیات کربلای 5 در سال 1365 از ناحیه کتف مجروح گشت و در نهایت در بیت المقدس 7 در شلمچه در سال 1367 در سن 19 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و جسدش نیز مفقود الاثر شد .

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار