اجمالی/ آیت‌الله امامی کاشانی:

صاحبنظران و مجریان باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را درست اجرا کنند

امام جمعه موقت تهران درباره دستور العمل‌های رهبر معظم انقلاب برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه رییس جمهوری و دولت مصمم به اجرای این دستور العمل‌ها هستند،گفت: صاحبنظران و مجریان باید این سیاست‌ها را درست اجرا کنند.
کد خبر: ۱۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴ - 14March 2014

صاحبنظران و مجریان باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را درست اجرا کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول که درباره «عفت» سخن میگفت، با توصیه نمازگزاران به تقوا و ورع اظهار داشت: عفت، یعنی اقتدار و قدرت مهار کردن شهوت و غضب؛ اطاعت از خدا یعنی نگهداشت شهوت و غضب در حد اعتدال و اعمال کردن آنگونه که خدا دستور داده و تجاوز از نقطه اعتدال خلاف عفت است.

امام جمعه موقت تهران پوشش حضرت فاطمه زهرا (س) در مقابل مرد نابینا را یادآور شد و افزود: استدلال حضرت این بود که من او را میبینم و او بوی مرا احساس میکند. هر دوجمله این بانوی بزرگ اسلام سازنده است چرا که آن حضرت طول تاریخ را حساب میکرد و نظر به سیر آن داشت.
 
وی نکته دیگر پوشش آن حضرت در مقابل نابینا را همان حس نکردن بوی حضرت عنوان کرد و گفت که حضرت زهرا (س) عطر زده بود و نمیخواست فرد نابینا بوی عطر را احساس کند و این نشان میدهد که زن نباید برای بیگانگان جلب توجه کند.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه اعتدال در همه امور چه مالی، سیاسی و اخلاقی باید رعایت شود، گفت: چون انسان همیشه با این دو دسته از مسائل یعنی جلب منافع در دنیا و دفع مضار در این عالم مواجه است، لذا باید اعتدال را رعایت کند.
 
وی ادامه داد: انسان آنجایی که میخواهد باید درست آنگونه که خدا خواسته نه هوای نفس، عمل کند و آنجایی که هم نمیخواهد، باید آنگونه که خدا نهی کرده نه هوای نفس، رفتار کند و این معنای اعتدال است و همه ما باید قدرتی داشته باشیم که با این قدرت بتوانیم خودمان را حفظ و مهار کنیم و این معنای عفت است.
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه قرآن کریم در مباحث مختلف به شان عفت پرداخته است، اظهار کرد: از جمله در سوره مبارکه نور خداوند فرموده است به مومنان بگو که چشمانتان را به زیر افکنید و شهواتتان را مهار کنید و به زنان هم چنین بگویید.
 
وی با استناد به حدیثی از امام علی (ع) مبنی براینکه آخرالزمان که بیاید طوری است که فسق گویا بنیاد و ساختمان انسان شده است، گفت: جامعهای که ما در آن زندگی میکنیم یک جامعه خطرناکی است و باید عفت را رعایت کنیم.
 
آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم درباره دستور العملهای رهبر معظم انقلاب برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه رییس جمهوری و دولت مصمم به اجرای این دستور العملها هستند، اظهار داشت که صاحبنظران و مجریان باید این سیاستها را «درست» اجرا کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: شخص رییس جمهوری و دولت مصمم به اجرای این سیاستها هستند و این کار به دست «بدنه» و کسانی که باید مشورت بدهند، باید اجرایی شوند.
 
وی تصریح کرد: این کار به دست صاحبنظران و مجریان باید انجام شود و اینها باید آن را درست انجام دهند.
نظر شما
پربیننده ها