ادای احترام گروه‌های مختلف مردم به دو شهید گمنام در معراج‌الشهدای قم

آیین وداع با پیکر‌های مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس طی روز‌های گذشته و در آستانه سالروز شهادت امام صادق (ع)، در معراج‌الشهدای گمنام و دیگر مناطق مختلف استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸ - 03May 2024

ادای احترام گروه‌های مختلف مردم به دو شهید گمنام در معراج الشهدای قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین وداع با پیکر‌های مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس مربوط به عملیات کربلای پنج در شلمچه و عملیات عاشورای دو طی روز‌های گذشته در معراج الشهدای گمنام و دیگر مناطق مختلف استان قم برگزار شد.

حضور مادران شهدا در معراج الشهدا و دلگویه‌ها و گفتگو‌های متاثرکننده آنان به عنوان یک مادر، از لحظات فراموش نشدنی و خاطره انگیز معراج الشهدای گمنام بود؛ به عنوان نمونه مادر شهید والامقام دفاع مقدس «حمیدرضا رمضانی» روایت دلتنگی و چشم براهی چهل ساله خود را با شهید گمنام را چه دلسوزانه مطرح می‌کرد.

گروهی از خادمان مسجد مقدس جمکران نیز از زمان تحویل پیکر‌های مطهر شهدای گمنام از معراج شهدا در تهران تا انتقال به معراج الشهدای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، دو شهید گمنام را طی آیین و آداب خاصی همراهی کرده و در این همراهی عاشقانه، سنگ تمام گذاشتند.

خادمان جوان و نوجوان شهدای گمنام نیز با خدمت رسانی تمام وقت خود در معراج الشهدا و انجام اموری همچنین برپایی ایستگاه صلواتی، راهنمایی زائران، تولید محتوا برای فضای مجازی، همراهی خودروی شهدا و دیگر امور، انس و ارادت خالصانه خود را به فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت به اثبات رسانیدند.

همچنین برخی هیات‌های مذهبی قم بخصوص منطقه پردیسان با سنج و دمام و مرثیه سرایی در معراج الشهدا به مقام این دو شهید عزیز که نشان انس حضرت زهرا (س) در بیابان‌های گمنامی را با خود دارند، ارج نهادند.

جمعی از پرسنل فرماندهی انتظامی استان قم نیز در قالب نیرو‌های پلیس خواهر و برادر، در معراج الشهدای گمنام حضور یافتند و ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس شهدا، بر عزم جزم خود در پاسداشت دستاورد‌های انقلاب اسلامی و خون مطهر شهیدان تاکید کردند؛ تعدادی فرهنگیان بسیجی قم نیز به مناسبت تقارن هفته معلم با حضور شهدای گمنام در معراج الشهدا، در این محل حضور یافتند و با آرمان های مقدس شهدا تجدید میثاق کردند.

حرم حضرت معصومه (س) و محفل دعای کمیل شب‌های جمعه در شبستان امام خمینی (ره) این حرم مطهر نیز شاهد وداع پرشور زائران و مجاوران حرم با پیکر‌های مطهر دو شهید گمنام بود.

حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در حاشیه مراسم وداع مردم با شهدای گمنام، پراکنده شدن عطر جانبخش شهدا در جامعه را گامی مهم در راستای تحقق کامل وعده صادق و اراده پولادین نیرو‌های مسلح در مبارزه با مظاهر استبکار بخصوص رژیم صهیونیستی و نیز مقابله با هرگونه هنجارشکنی در جامعه دانست.

مراسم خاکسپاری شهدای گمنام عصر امروز در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در صحن جامع مهدوی(عج) مسجد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار