معاون رئیس جمهور در امور مجلس:

نظر دولت بر تعطیلی روز‌های پنجشنبه است

حسینی با اشاره به تعطیلی پایتخت و برخی از استان‌ها همچنین مراکز آموزشی در روز‌های پنج شنبه گفت: نظر دولت بر تعطیلی روز‌های پنج شنبه است.
کد خبر: ۶۶۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳ - 24April 2024

نظر دولت بر تعطیلی روز‌های پنجشنبه استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید محمد حسینی» معاون رئیس جمهور در امور مجلس امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کار خوب مجلس این بود که اشکالی که شورای نگهبان به اجاره بها گرفته بود را رفع و مصوبه را نهایی کرد خصوصا با توجه به این‌که در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم، امیدواریم شورای نگهبان نیز سریع‌تر آن را تصویب کند تا وزارت راه و شهرسازی بتواند به آن عمل کند.

حسینی ادامه داد: تحقیق و تفحص مجلس از سازمان آفات و نباتات هم بیشتر متعلق به دولت قبل و تا ۱۴۰۰ است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در مورد اجرای ماده ۲۳۴ درخصوص کمبود دارو اظهار کرد: در این مورد توضیحاتی داده شد که نمایندگان قانع شدند این قضیه به قوه قضائیه ارسال نشود. وزارت بهداشت و صمت و دستگاه مختلف هم همه تلاش‌شان را انجام می‌دهند که این مسائل رفع شود. چون ظلمی صورت نگرفته بنابراین بحث ارسال این مورد به قوه قضائیه منتفی شد. با وجود کمبود‌هایی که در قضیه دارو وجود دارد، تمام تلاش دولت بر جبران این کمبودهاست.

وی با اشاره به مدت باقی‌مانده از مجلس یازدهم تصریح کرد: در ۳ هفته باقیمانده بیشتر به بحث بودجه پرداخته می‌شود و مواردی نظیر پیشگیری از آسیب به زنان، بحث تجمعات و راهپیمایی‌ها که امیدواریم در این مجلس نهایی شود. خودمان را برای تعامل سازنده با مجلس آینده آماده می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در پاسخ به سوالی در مورد نظر دولت نسبت به تعطیلی پنجشنبه یا شنبه، تأکید کرد: نظر دولت از ابتدا روشن بود و تعجب می‌کنم چرا کمیسیون اجتماعی هر بار یک روز را مطرح می‌کند! دولت از ابتدا این را مطرح کرد که تعطیلات دو روز باشد، غیر جمعه یک روز دیگر هم باشد به اختیار دولت؛ در شرایط فعلی عملا تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است، مدارس در کل کشور پنجشنبه‌ها تعطیل است، دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت هم پنجشنبه‌ها تعطیل است، برخی از استان‌ها هم پنجشنبه‌ها تعطیل هستند. در مورد ارتباطات هم مهم‌ترین شهری که با دنیا در تعامل است تهران است، به این ترتیب نظر دولت بر تعطیلی پنجشنبه هاست.

انتهای پیام/271

نظر شما
پربیننده ها