هدف رژیم صهیونیستی از ترور فرزندان اسماعیل هنیه

رژیم صهیونیستی با ترور و به شهادت رساندن فرزندان رئیس دفتر سیاسی «حماس» به‌دنبال اعمال فشار بر مقاومت برای پذیرفتن شروط آنها بود؛ اما این اقدام تأثیر معکوس داشت و نحوه برخورد اسماعیل هنیه با این خبر، گویای حال همه مردم فلسطین بود.
کد خبر: ۶۶۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 12April 2024

ترور فرزندان اسماعیل هنیه؛ جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - سمیه قاسمیان؛ جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن فرزندان و نوه‌های «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی «حماس» بار دیگر به خوبی نشان داد که این رژیم اشغالگر و نامشروع به هیچ‌یک از اصول انسانی و اخلاقی پایبند نیست و بعد از گذشت شش ماه از آغاز جنگ غزه همچنان در حال انجام جنایات جنگی است.

اما کمتر کسی است که نداند ارتکاب جنایت جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و سران و خانواده‌های مقامات حماس در چارچوب تلاش‌های بیهوده این رژیم اشغالگر و نامشروع به منظور به تسلیم واداشتن مردم غزه و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» است؛ زیرا با گذشت شش ماه از جنگ غزه، این ارتش رژیم صهیونیستی است که به هیچکدام از اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده خودش دست پیدا نکرده است.

البته خوی تجاوزگر و نسل‌کش رژیم صهیونیستی آنجایی خودش را نشان می‌دهد که ارتش این رژیم کودک‌کش و متجاوز روز عید سعید فطر را برای ترور مردم فلسطین به ویژه فرزندان و نوه‌های «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی «حماس» انتخاب کرده است. اقدام تروریستی که از همان دقایق و لحظات اولیه خود با واکنش‌های گسترده در سطح منطقه و جهان روبرو شده است.

حال موضوع مهم و اساسی در این میان استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از ترور به عنوان یک ابزار برای تسلیم مردم غزه و همچنین تحت فشار قرار دادن گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین برای عقب‌نشینی در برابر ارتش متجاوز و اشغالگر صهیونیستی است. در حقیقت فرماندهان ارتش «اسرائیل» به دنبال این مهم هستند تا با استفاده از ترور جَو رعب و وحشتی را بر مبارزان و فرماندهان گروه‌های مقاومت در فلسطین و منطقه حاکم کنند تا اقدامات و فعالیت‌های آن‌ها را تحت تاثیر جنایات خود قرار بدهند.

از طرف دیگر، عامل مهم و تاثیرگذاری که موجب شده تا رژیم صهیونیستی به ترور مقامات و خانواده‌های گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی روی بیاورد شکست و ناکامی کامل و همه جانبه این رژیم اشغالگر و نامشروع نه تنها در جنگ غزه بلکه در آسیب زدن به گروه‌های مقاومت اسلامی و همچنین از بین بردن فرماندهان این گروه‌ها در فلسطین، لبنان و دیگر کشور‌های اسلامی در منطقه است.

ضمن اینکه سران و مقامات رژیم صهیونیستی از گذشته تا امروز همواره سیاست ترور و حذف رهبران و فرماندهان را در دستور کار خودشان قرار داده بودند و اگر به تاریخ گذشته نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که بسیاری از سران و فرماندهان گروه‌های مقاومت در منطقه از فلسطین گرفته تا لبنان توسط جوخه‌های ترور این رژیم کودک‌کش به شهادت رسیدند.

این در حالی است که سران و مقامات رژیم صهیونیستی از گذشته تا امروز هیچگاه متوجه نشدند و یا نخواستند درک کنند که ترور و از میان برداشتن سران و رهبران گروه‌های مقاومت در منطقه نه‌تنها مانع رشد و گسترش اقدامات آزادی‌خواهانه و ظلم‌ستیز نشده و نخواهد شد، بلکه انگیزه و روحیه مبارزان مقاومت را برای نبرد و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیست بیش از پیش افزایش خواهد داد.

البته ترور فرزندان هنیه به نفع جنبش حماس و به طور کلی مقاومت تمام شد و اعتبار مقاومت نزد مردم فلسطین و ملت‌های عربی و حامیان مساله فلسطین را افزایش داد، علاوه بر آن اعتبار مقاومت نزد مردم نوار غزه را نیز افزایش داد؛ زیرا متوجه شدند که فرزندان رهبران مقاومت نیز مانند آنها در معرض کشتار و گرسنگی قرار دارند. 

در پایان باید به این موضوع بسیار مهم اشاره کنیم که رژیم صهیونیستی با ترور و به شهادت رساندن فرزندان رئیس دفتر سیاسی «حماس» به‌دنبال اعمال فشار بر مقاومت برای قبولاندن شروط این رژیم و آمریکا بود؛ اما این اقدام تأثیر معکوس داشت و نحوه برخورد اسماعیل هنیه با این خبر، گویای حال همه ملت فلسطین بود.

گروه‌های مقاومت اسلامی برای آزادی قدس از اشغال صهیونیست‌ها هیچ وقت دست از مقاومت برنمی‌دارد و هدف قرار دادن فرزندان رهبران مقاومت و کشتار مردم عادی نه‌تنها آن‌ها را در مبارزه با صهیونیست‌ها ناامید نمی‌کند، بلکه عزم آن‌ها را برای گرفتن انتقام و آزادی قدس دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار