دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بحران‌آفرینی آمریکایی‌ها با ترور فرماندهان مقاومت

ارتش تروریست آمریکا چهارشنبه شب با ترور «ابو باقر الساعدی» فرمانده کتائب حزب‌الله عراق بازی جدید بسیار خطرناکی را در منطقه آغاز کرده است که می‌تواند با تعمیق بحران موجود در منطقه، بحرانی جدید را ایجاد کند.
کد خبر: ۶۵۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 09February 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- هادی کهن‌دل؛ ارتش تروریست آمریکا چهارشنبه شب با ترور «ابو باقر الساعدی» و حاج «ارکان العلیاوی» از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق بازی جدید بسیار خطرناکی را در منطقه آغاز کرده است که می‌تواند ضمن تعمیق بحران موجود در منطقه، بحرانی جدید را ایجاد کرده و میزان و شدت درگیری‌ها را تا اندازه غیرقابل پیش‌بینی و مهارناشدنی افزایش بدهد.

بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که تا این لحظه در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی عراق و رسانه‌های منطقه‌ای منتشر شده است ارتش تروریست آمریکا با استفاده از پهپاد به ماشین حامل فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق حمله کرده که بر اثر آن سه نفر به شهادت رسیدند که دو نفر از آن‌ها از فرماندهان این گروه مقاومت اسلامی عراقی بوده‌اند.

بازی خطرناک آمریکا با ترور فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق

ساعتی بعد از انجام این حمله تروریستی بود که فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) مسئولیت حمله تروریستی به بغداد و ترور یکی از فرماندهان ارشد سازمان الحشد الشعبی عراق را برعهده گرفت. سنتکام با صدور بیانیه‌ای گفت که نظامیان این کشور در ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی) حمله‌ای یکجانبه را در بغداد انجام دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) در بیانیه خود به این موضوع اشاره کرد که این حمله در واکنش به هدف قرارگرفته نظامیان آمریکایی طراحی و انجام شده است. این در حالی است که «کتائب حزب‌الله» پیش از آغاز حملات آمریکا به گروه‌های مقاومت در سوریه و عراق اعلام کرد، برای اینکه دولت عراق را در تنگنا قرار ندهد حملات به نیرو‌های آمریکایی را متوقف می‌کند.

بازی خطرناک آمریکا با ترور فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق

این در حالی است که بعد از آغاز جنگ غزه توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی و بی‌دفاع غزه و حمایت و پشتیبانی آمریکا از این رژیم اشغالگر و نامشروع، شاهد بودیم که گروه‌های مقاومت در منطقه به صورت خودجوش و در حمایت از مردم مظلوم غزه ابتدا مراکز نظامی متعلق به رژیم صهیونیستی و سپس به دلیل ادامه پشتیبانی آمریکا از ارتش «اسرائیل» مراکز و پایگاه‌های نیرو‌های نظامی اشغالگر آمریکایی را در عراق و سوریه هدف قرار دادند.

به دنبال انتشار اخبار مرتبط با ترور فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق موجی از خشم و نفرت مردم عراق را فراگرفت به صورتی که در همان لحظات اولیه شاهد حرکت مردم به سمت محل ترور بودیم که پلیس عراق به منظور کنترل وضعیت راه‌های منتهی به منطقه سبز بغداد و محل ترور را مسدود کرد.

بازی خطرناک آمریکا با ترور فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق

اما بعد از انجام این حمله تروریستی آمریکا بود که مقامات و شخصیت‌های مختلف عراقی با صدور بیانیه‌هایی این اقدام تروریستی ارتش امریکا را شدیدا محکوم کردند. ضمن اینکه از ساعات اولیه صبح امروز گروه‌های مقاومت منطقه به خصوص گروه‌های عراقی اقدام اخیر آمریکا را عبور واشنگتن از خطوط قرمز عراق عنوان کردند.

ائتلاف چارچوب هماهنگی سیاسی شیعی عراق نخستین گروهی بودند که امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای عبور ارتش آمریکا از خطوط قرمز از طریق هدف قرار دادن نیرو‌های رسمی عراق که در نابودی گروه تروریستی داعش نقش داشتند و اراضی عراق را از لوث تکفیری‌ها پاکسازی کردند، را به شدت محکوم کرد.

بازی خطرناک آمریکا با ترور فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق

از طرف دیگر، شیخ «قیس الخزعلی» دبیر کل عصائب اهل الحق عراق به حمله تروریستی چهارشنبه شب آمریکا به بغداد واکنش نشان داد و گفت تداوم حملات آمریکا به عراق، نقض حاکمیت این کشور است. او تداوم حملات آمریکا و نقض حاکمیت عراق را شاهدی بر توهین و تحقیر آمریکا نسبت به دولت و ملت عراق دانست.

البته واکنش‌ها فقط به مقامات و گروه‌های عراقی محدود نماند و جنبش‌های مقاومت فلسطینی «حماس» و «جهاد اسلامی» نیز بامداد پنجشنبه طی بیانیه‌ای‌هایی، شهادت «ابوباقر الساعدی» از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق در حمله تروریستی آمریکا را محکوم کردند.

بازی خطرناک آمریکا با ترور فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق

در پایان باید گفت که ترور «ابو باقر الساعدی» و حاج «ارکان العلیاوی» از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق اولین اقدام تروریستی ارتش اشغالگر آمریکا در عراق و سوریه نبوده وآخرین آن هم نخواهد بود. ولی همانگونه هم که گروه‌های مقاومت منطقه به خصوص گروه‌های عراقی نشان دادند در برابر این جنایت‌ها دست و پا بسته نبوده و نخواهند بود و در بهترین زمان ممکن پاسخ این جنایت آمریکایی‌ها را خواهند داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار