در نشست سراسری جبهه علمی، فرهنگی بسیج اساتید کشور؛

سرلشکر سلامی: نقش مؤثر بسیج در حل مشکلات جامعه/ طوفان‌الاقصی تمامی اندوخته‌های سیاسی غرب را نابود کرد

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نام بسیج مترادف پیروزی قطعی است، گفت: بسیج الهام‌بخش، سرچشمه آرامش و تجلی‌گاه فضائل درخشان ملت عزیز ایران و امت اسلام است.
کد خبر: ۶۳۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ - 21November 2023

سرلشکر سلامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی، فرهنگی بسیج اساتید کشور که صبح امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با بیان اینکه بسیج فرمول حل مسائل به ظاهر لاینحل جامعه است، اظهار داشت: بسیج کارآمدترین، قوی‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین نهادی است که سخت‌ترین، بحرانی‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل جامعه به واسطه آن آسان می‌شود.

سرلشکر سلامی بسیج را الهام‌بخش، سرچشمه آرامش و تجلی‌گاه فضائل درخشان ملت عزیز ایران و امت اسلام دانست و افزود: بسیج از ابتدا تا به امروز با عنصر پیشگامی، آگاهی، جهاد، شهادت‌طلبی، فداکاری و میدان‌داری در کشور، پیشتاز بوده است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: بسیج در حماسه باشکوه دفاع مقدس راه را بر ائتلاف بزرگ تاریخ بست، اذن غلبه به مستکبران عالم نداد و آرزو‌های آن‌ها را در درون عجیب و شگفت‌انگیز خود دفن کرد.

وی با بیان اینکه نام بسیج مترادف پیروزی قطعی است، عنوان کرد: بسیجیان در هنگام بلایا داوطلبانه و مجاهدانه به داد مردم عزیزمان رسیدند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه همه با اعجاز بسیج آشنا هستند، اظهار داشت: بسیج یک تجسم انسانی از نزول نصرت‌های الهی بر مردم این سرزمین و دیگر سرزمین‌هاست.

وی با بیان اینکه می‌توانید رد پای بسیجیان را در شرق مدیترانه در شامات برای دفاع از نوامیس مسلمین ببینید، گفت: بسیاری از پیکر‌های بسیجیان ما از دوردست آمدند؛ آن‌ها «مدافعان حرم» نام گرفتند؛ اما این حرم آبرو، حیثیت، و شرف مسلمانان بود؛ آن‌ها به سوریه و عراق رفته بودند که مردم آن کشور‌ها را از دفن شدن زیر چکمه مستکبرین عالم نجات دهند و نگذارند که آن‌ها آواره‌ی سایر کشور‌ها شوند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عمل بسیجیان نتیجه‌بخش بود، اضافه کرد: بسیجیان با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی توانستند پدیده تکفیر را از صفحه روزگار حذف کنند.

سردار سلامی با بیان اینکه بسیج دامنه و قلمرو جهانی برای خود دارد و در میدان معادلات نقشه سیاسی جهان را تغییر می‌دهد، افزود: تفکر بسیجیان گسترش یافته و جوانان دیگر کشور‌ها را با منطق، آرمان و رسالت خود آشنا و آن‌ها را برای دفاع از هویت، سرزمین و آرامش‌ خویش آماده کرده‌اند.

وی عنوان کرد: آرمان‌ها یکپارچه و هماهنگ عمل می‌کنند. از فلسطین و غزه تا لبنان، سوریه، عراق، یمن و ایران همه جا یک الگو، تفکر، اندیشه و آرمان می‌بینید و این پیوستگی جزو اساسی‌ترین دستاورد‌های بزرگی است که طی سال‌های اخیر حاصل شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جهان اسلام مفهومی واقعی در صفحه زمین یافته است، گفت: جهان اسلام از یک مفهوم ساده در ادبیات سیاسی و یک واژه در نقشه سیاسی عالم به یک واقعیت قابل عمل روی زمین تبدیل شده است و جهان اسلام علاوه بر حاکمیت، در حال تجدید بنای یک قدرت عظیم در سطح منطقه غرب و شرق آسیا و خلیج فارس است.

سرلشکر سلامی بیان کرد: آنچه که در حال مشاهده آن هستیم، پدیده شگفت‌انگیز دیگری است؛ در ادبیات مرسوم سیاسی وقتی از عناصر قدرت ملی سخن گفته می‌شود، معمولاً به اجزا و مؤلفه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، ژئوپولیتیک و فرهنگی اشاره می‌شود؛ اما ایران عزیز علاوه بر‌ این عناصر، از عناصری متمایز، مجزا و ویژه برخوردار است که یک تفاضل ایجاد می‌کند.

وی افزود: تفاضل به مفهوم یک برتری شامل عناصری است که ما به وسیله آن‌ها توانستیم خطرناک‌ترین و قدرتمندترین تهدیدات و توطئه تاریخ را علیه یک کشور خنثی کنیم و از این همه سرسختی، تهدید و خطر، قابلیت‌ها و فرصت‌هایی برای رفعت بخشیدن به تراز قدرت‌مان در دستگاه مختصات بین‌المللی بسازیم.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: این عناصر همچنان فعال و کارآمد هستند؛ در یک مقایسه مهم‌ترین عنصری که خود صرفاً عنصر قدرت است، قدرت‌ساز، مولد، الهام بخش و قدرت از او جاری می‌شود، عنصر «رهبری» است.

سردار سلامی با بیان اینکه رهبری مهم‌ترین عنصر قدرت‌ساز و الهام‌بخش است و قدرت از او جاری می‌شود، گفت: وقتی آمریکایی‌ها در تهدید آسیب‌پذیری‌های قدرت خود مطلب نوشتند، مهم‌ترین نقطه ضعف خود را فقدان یک رهبری کاریزما معرفی کردند.

وی با بیان اینکه در رؤسای جمهور اخیر آمریکا هیچ فضیلتی از علم، دانایی، حکمت، عاطفه و احساس نمی‌بینید، تأکید کرد: آمریکا توانایی تبدیل قدرت به منفعت را از دست داده است؛ آن‌ها بی‌شمار هزینه می‌کنند و این اعتراف خود آن‌هاست، اما منافع این هزینه‌ها در چه جایی صورت مجسم پیدا می‌کند؟

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی از هزینه‌های آمریکا منفعت می‌برد، افزود: این را می‌توان در سقوط صدام، حمله به افغانستان و همین‌طور در عراق به خوبی دید؛ آن‌ها خود اعتراف کردند که ما هرچقدر هزینه می‌کنیم، انقلاب اسلامی منفعت می‌برد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه اسلام قدرت‌آفرین است، عنوان کرد: وحدت، انسجام، روح جهادی و شهادت‌طلبی، آرمان‌طلبی، اندیشیدن به جغرافیای مستضعفان و جهان اسلام همچون مکتب عاشورا قدرت‌ساز هستند؛ کسانی که به مکتب عاشورا متصل هستند، هیچ مانعی برای پیمودن راه خود نمی‌بینند.

وی اظهار داشت: مردم ایران یک وجه تمایز دارند؛ چرا که به رهبری و مکتب عاشورا متصل هستند و این‌ها جزء اضلاع ساختمان مرکزی انقلاب اسلامی است که ترکیب آن‌ها معجزات شگفت‌انگیز پیروزی‌ها را رقم می‌زند و این را از گذشته تا به امروز دیده‌اید.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: سال گذشته در چنین روز‌هایی همان کسانی که امروز در ابهام زندگی می‌کنند و با معما‌های دردناک آینده روبه‌رو هستند، یک تصور برای‌شان به وجود آمده بود که ایران دچار بی‌تعادلی بازگشت‌ناپذیر می‌شود؛ اما امسال ببینید که این تعادل چگونه بازگشته است.

سردار سلامی افزود: قدرت ترمیم‌پذیری نظام را نگاه کنید؛ هرچقدر تلاش می‌کنند و می‌خواهند نظام را تغییر بدهند، دوباره به حالت اولیه برمی‌گردد. همین امروز نقطه مرکزی تحولات سیاسی منطقه، ایران است؛ ایران چگونه سخن می‌گوید و عمل می‌کند؟ نیرو‌های خود را چگونه آموزش می‌دهد و این بازی را چگونه اداره می‌کند؟

وی با بیان اینکه اسلام، مردم و رهبری خاصیت ترمیم‌پذیری هر آسیبی را ایجاد کرده‌اند، عنوان کرد: دانشگاه ساحت علم، حکمت، آگاهی، و ایمان است و اساتید عَلم‌داران علم در جامعه هستند. راه قوی شدن ما هم از طریق علم می‌گذرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حکمت و علم دو عنصر اصلی پیشرفت ما در جهان است، ادامه داد: هر کشوری تا عالِم و مهد انتشار اندیشه نشود به آن احترام، عظمت و شکوهی که شایسته‌ی آن است، نمی‌رسد.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه ایران شایسته بزرگ بودن است، افزود: در این فضا نقش اساتید ما برای قوی کردن ایران، نقش اول، پیشرانی، پیشگامی و تعیین‌کنندگی است؛ چون جوانانی که برای امروز و آینده آماده می‌شوند تا ما را بی‌نیاز کنند در دانشگاه ساخته می‌شوند و فرصت بسیار استثنایی در این مقطع در اختیار آن‌هاست.

وی در ادامه به تحولات غزه اشاره کرد و با بیان اینکه تمامی اندوخته‌های سیاسی آمریکا و غرب و همه انباشته‌های اقتدار صهیونیست‌ها تحت تأثیر عملیات طوفان‌الاقصی از بین رفت، گفت: آمریکا هرچقدر سیطره سیاسی ایجاد و از جنگ نرم و فضای مجازی و شیطانی استفاده کرده بود تا بتواند ارزش‌های کاذب خود را به جهان حاکم کنند با عملیات طوفان‌الاقصی همگی فرو ریخت.

فرمانده کل سپاه طوفان‌الاقصی را موجب کنار رفتن نقاب از چهره غربی‌ها و آمریکا عنوان و تأکید کرد: آمریکایی‌ها با مفاهیم به ظاهر شیکی همچون حقوق بشر، دموکراسی، آزادی و امنیت با جهانیان سخن می‌گفتند و هویت واقعی سیاست‌های آمریکایی در مورد ملت‌های محروم و مستضعف تحت تأثیر تبلیغات، مدفون شده بود؛ هویت، ماهیت، شخصیت اصلی و واقعی آمریکا، غرب و صهیونیست‌ها در حوادث بعد از طوفان‌الاقصی به‌صورت عریان به جهانیان نشان داده شد.

سردار سلامی با بیان اینکه جهان به یک نمایشگاه از واقعیت لیبرال‌دموکراسی آمریکا تبدیل شده و آمریکایی‌ها از آن رونمایی کردند، اظهار داشت: امروز جهان با سقوط ضد ارزش‌های آمریکایی‌ها و غرب آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه آمریکا و غربی‌ها تمامی تمرکز خود را در کشتن کودکان بیمارستان‌های غزه معطوف کرده‌اند، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها منتظر آتش‌بس هستند؛ چرا که در بحرانند؛ اما آمریکایی‌ها اجازه آتش‌بس نمی‌دهند. آشفتگی سیاسی و التهاب اجتماعی نزد مقامات و شهروندان صهیونیست موج می‌زند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قدرت ترمیم‌پذیری سیاست صهیونیست‌ها از دست رفته است، گفت: صهیونیست‌ها قادر به بازگشت نیستند و تمام ارتباطات سیاسی‌شان دچار اختلال شده و به سمت انزوا و اضمحلال پیش می‌روند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها