در همایش تخصصی حرفه‌ای سراسری حسابرسی مطهر؛

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: علم بدون ایمان بزرگترین ابزار دست استعمار است

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه علم بدون ایمان بزرگترین ابزار دست استعمار است، گفت: علم قدرت و توانایی است؛ اما ایمان علم را مدیریت و هدایت می‌کند.
کد خبر: ۶۳۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳ - 20November 2023

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: علم بدون ایمان بزرگترین ابزار دست استعمار استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش تخصصی حرفه‌ای سراسری حسابرسی مطهر که امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های نورالرضا (ع) برگزار شد، با بیان اینکه دین عالی‌ترین سبک زندگی را می‌سازد، اظهار داشت: دین زندگی را جهت‌دار می‌کند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه همه مسائل اقتصادی و مالی ما به مبانی اعتقادی برمی‌گردد، ادامه داد: مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عامل در رفتار و سبک زندگی انسان‌ها شاکله، شخصیت و هویت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه رفتار هر انسانی تحت تأثیر شخصیت‌اش است، افزود: شاکله هر انسانی را خود او می‌سازد و هویت بقیه موجودات ذاتی است.

وی با بیان اینکه شاکله ساخت هر جامعه و سازمانی را آگاهی، علم، دانش، معرفت و گرایش‌ها می‌سازد، تصریح کرد: هرچقدر معرفت، دانش و علم انسان بالاتر برود، گرایش‌هایش تعالی پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اضافه کرد: انسان‌ها به چیز‌هایی تعلق خاطر و گرایش دارند که عامل هستند. سازنده سبک زندگی مومنانه، علم و ایمان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه علم بدون ایمان بزرگترین ابزار دست استعمار است، افزود: علم قدرت و توانایی است، اما ایمان علم را مدیریت و هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از ابعادی که باید در نظام مقدس جمهوری اسلامی تبیین کنیم، پیوند ایمان و دین است، یادآور شد: نابسامانی‌های موجود و مشکلات به خاطر عمل نکردن به شریعت است. مشکلات در نظام بانکداری به خاطر عمل نکردن به نسخه الهی است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه علم و ایمان در کنار هم سازنده هستند، تصریح کرد: علم و ایمان دو بال هستند و اینگونه همایش‌ها باید ما را به سمتی ببرد تا در زندگی بازنده نشویم.

وی با بیان اینکه از سخت‌ترین مراحل محاسبات در قیامت محاسبه حقوق دیگران و بیت‌المال است، گفت: در این زمان هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست و کسی نمی‌توان بگوید مسبب شخص دیگری بود. نمی‌توانیم بگوییم که تشکیلات یا مسئول از ما چنین خواستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در ادبیات دینی ما هدف از حسابرسی صیانت از آسیب دیدن و آلوده شدن انسان‌ها به مال شبهه‌ناک و حرام و حفاظت از سلامت مالی است، افزود: شما می‌توانید مستقیم و غیرمستقیم در مانع‌زدایی برای تعالی انسان‌ها نقش داشته باشید.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل بازدارنده از تعالی معنوی لقمه شبهه‌ناک است، یادآور شد: قطعاً با مال حرام، حرف حق در انسان اثر نمی‌گذارد.

وی هدف از نظارت و بازرسی را جلوگیری از ورود آلودگی و پیشگیری دانست و افزود: در نظارت و حسابرسی خود مدیران را راهنمایی و هدایت کنید، این سازندگی و هدایت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ترحم به مفسد ظلم به سایرین است، ادامه داد: مسایل مالی نیازمند آموزش‌های علمی و تخصصی است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه در حوزه علمیه قوی‌ترین و پرحجم‌ترین کتاب‌های فقهی، اقتصادی است، افزود: همه کسانی که می‌خواهند در حسابرسی وارد شوند، ضوابط شرعی و فقه آن را بیاموزند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اشتباهات و لغزش‌ها به دلیل عدم آموزش است، افزود: در حسابرسی‌ها واقعیت‌های خارجی دیده شود. یکی از مشکلات و گلایه از ناظران این است که واقعیت را بیان نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه بدون معاینه نسخه دادن خطاست، تاکید کرد: متناسب با واقعیت‌ها یک رصد کامل داشته باشیم. گاهی نیاز است که خودمان را جای مدیر بگذاریم.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه بسیاری از تخلف‌ها زیر به خاطر نظامات است، ادامه داد: نظامات باید اصلاح شود؛ زیرا گاهی مدیر را به تخلف وادار می‌کند.

وی با اشاره به آسیب‌زا بودن برخی نظامات، تأکید کرد: نظامات باید متناسب با فرهنگ دینی و در تراز اسلامی به صورت جامع نگاشته شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه باید خودمان را از قید دنیا آزاد کنیم و از تقوای بالایی برخوردار باشیم، خاطرنشان کرد: مصلح باید ابتدا صالح باشد. دین نسخه علمی برای زندگی ماست.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها