تبریک فرماندهان ارتش به‌مناسبت روز پرستار

فرماندهان نیرو‌های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای روز پرستار را تبریک گفتند.
کد خبر: ۶۳۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳ - 19November 2023

تبریک فرماندهان چهارگانه ارتش به‌مناسبت روز پرستاربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیرو‌ی زمینی ارتش، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در پیام‌های جداگانه‌ای روز پرستار را تبریک گفتند.

 متن این پیام‌ها به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هرکس براى بر آوردن نیاز بیمارى بکوشد، چه آن را برآورده سازد و چه نسازد، مانند روزى که از مادرش زاده شد، از گناهانش پاک مى‌شود. پیامبر اکرم (ص) روز پنجم جمادی‌الاول، سالروز خجسته میلاد بانوی قهرمان کربلا، پرچم‌دار نهضت پس از شهادت امام حسین (ع)، حضرت زینب کبری (س) است که با عشق و علاقه، گذشت و ایثار و صبری استوار مرهمی بر دل‌های زخم‌دیده کربلا بود.

هنر پرستاری بی‌شک نه یک تخصص و نه یک شغل، بلکه موهبتی ارزشمند از سوی پروردگار است که در روح انسان‌های شایسته به ودیعه گذاشته شده است.

بدون تردید در دوران شیوع اپیدمی کرونا اگر رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌های و ایثار پرستاران و کادر درمانی نبود، داغ‌ها و مصیبت‌های بیشتری را شاهد بودیم. آنانی که از جان خود گذشتند تا جانی از بدن نگذرد، دلی نشکند، خانواده‌ای داغدار نگردد تا آسمان پر ستاره عاشقان این سرزمین پرنورتر و پرشورتر از قبل بدرخشد.

اینجانب ضمن ادای احترام به مقام شامخ تمام شهدای والامقام و گران‌قدر مدافع سلامت، میلاد با سعادت عقیله بنی‌هاشم، پیامبر قیام عاشورا و اسوه کامل صبر و فداکاری حضرت زینب (س) را به همه پرستاران و کادر درمان کشور به‌ویژه در مراکز درمانی نیروی زمینی ارتش که پیروان راستین بزرگ بانوی نهضت کربلا هستند، تبریک و تهنیّت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون این قشر خدوم را در مسیر پیشبرد اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، در ظلّ توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مسئلت می‌نمایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ کیومرث حیدری»

«بسم الله الرحمن الرحیم

پرستاران مظهر فداکاری و الگوی صبر و عشق و ایثار هستند که با دستان شفابخش خود آرامش و تسکین را به جامعه هدیه می‌کنند. این قشر خدوم و ایثارگر با تأسی از زندگی سراسر نور و فداکارانه عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) توانسته‌اند تابلویی از ایثار و جوانمردی را به نمایش بگذارند.

بی‌تردید نامگذاری ولادت حضرت زینب کبری (س) به‌عنوان روز پرستار نشان از ارزش و جایگاه والای حرفه پرستاری دارد و پرستاران به عنوان یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های نظام سلامت نقش بسزایی در حفظ و ارتقای سلامت جامعه دارند.

جهاد و از خود گذشتگی مدافعان سلامت در همه عرصه‌ها که یادآور خاطره حضور پرستاران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و کمک‌رسانی به رزمندگان دفاع مقدس است، همچون مدال زرینی بر سینه جامعه پرستاری در تاریخ این مرز و بوم خواهد ماند.

اینجانب به نمایندگی از حافظان امنیت آسمان ایران اسلامی میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را به همه پرستاران، و کادر درمان کشور به‌ویژه در مراکز درمانی ارتش و نیروی پدافند هوایی تبریک عرض می‌نمایم و برای این عزیزان از خداوند متعال آرزوی توفیق روزافزون مسئلت دارم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد»

«بسم الله الرحمن الرحیم

پنجم جمادی الاول سالروز ولادت حضرت صدیقه‌ی صغرا، فرمانده غریب کاروان اسرا حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را به پرستاران شریف و سختکوش کشورمان، به ویژه همرزمان فداکارم در خط مقدم دفاع از سلامت تبریک عرض می‌کنم.

عزیزانی که کارنامه‌ی درخشان‌شان در مقابله با ویروس منحوس کرونا، ریشه در میراث ایثار و از خودگذشتگی پیشکسوتان خوشنام سال‌های دفاع مقدس داشته و امروز، نشان فداکاری ایشان بر سینه‌ی ستبر نیروی هوایی الهی می‌درخشد.

اینجانب ضمن تبریک مجدد خجسته میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار به همکاران حوزه سلامت و خانواده‌های صبور و همراه ایشان، بهروزی و توفیق روزافزون این عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ خلبان حمید واحدی»

«بسم الله الرحمن الرحیم

با صلوات بر محمد و آل محمد

درود و رحمت واسعه الهی تقدیم زنان و مردان سخت‌کوش و متعهدی که در کمال اشتیاق عمر شریف و گران‌مایه خود را در راه حفظ سلامتی و تسکین آلام بشریت سپری نموده، طراوت زندگی را به جان رنجور دردمندان هدیه می‌دهند.

جامعه شریف پرستاری، مجموعه‌ای پویا، با هدفی مقدس، سرشار ازحس عمیق نوع‌دوستی و محبت می‌باشند که در ایام محنت و سختی با چشم‌پوشی از آسایش خود، مصداق بارز آیه شریفه: «تعاونوا علی البر و التقوی» در خدمت رسانی و بذل ایثار به آحاد بیماران و عموم مردم به‌ویژه جان برکفان دریادل نیروی دریایی راهبردی ارتش‌جمهوری‌اسلامی ایران است، همانگونه که در ماموریت خطیر ناوگروه ۸۶ به دور کره زمین، پرستاران حاذق و جهادی این نیرو، با ایثار و از خودگذشتگی نقش بی‌بدیلی در این حماسه‌سازی ایفا نمودند.

اینجانب ضمن اهداء صمیمانه‌ترین تحیات به مناسبت سالروز ولادت اسوه‌ی بی‌بدیل صبر، حیا، وقار، عفت و فداکاری، حضرت زینب کبری (س) و تبریک روز پرستار، از خداوند متعال سلامتی، عزت و توفیق خدمت به نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران را تحت توجهات ویژه حضرت ولی عصر (عج) و هدایت داهیانه‌ی فرماندهی‌معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‎العالی) برای همگان بالاخص جامعه پرستاری نیرو‌های مسلح پرافتخار و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئلت دارم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران
دریادار شهرام ایرانی»

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار