مسئول دفتر جنبش حماس در تهران:

شاهد شکست روایت رژیم صهیونیستی در سطح جهانیان هستیم

خالد القدومی گفت: امروز یک فرصت طلایی داریم، زیرا مردم جهان با مردم فلسطین همراه شده و علیه رژیم صهیونیستی هستند.
کد خبر: ۶۲۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ - 07November 2023

شاهد شکست روایت رژیم صهیونیستی در سطح جهانیان هستیمبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «خالد القدومی» نماینده حماس در تهران در نشست واکاوی حقوق بین‌الملل و بشر دوستانه در خصوص فجایع غزه که صبح امروز (سه‌شنبه) به میزبانی جمعیت هلال‌احمر در تهران برگزار شد، اظهار داشت: تا امروز حدود ۹۰ نفر از کارمندان سازمان «آنروا» در زیر بمباران رژیم صهیوینستی به شهادت رسیدند. این در حالی است که در حدود ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان فلسطینی در این مراکز ساکن هستند.

نماینده حماس در تهران افزود: از نظر قوانین بشردوستانه باید از مردم غزه دفاع کنیم. امروز یک فرصت طلایی داریم، زیرا مردم جهان با مردم فلسطین همراه شده و علیه رژیم صهیونیستی هستند.

خالد القدومی ادامه داد: در حوزه مسئله اسرا نیز باید بگویم که تا امروز ۷ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند و از میان آن‌ها ۱۵۰۰ نفر آن‌ها حکم دارند و مابقی بازداشت موقت هستند. در حقیقت این دست از افراد نزدیک به ۱۷ سال هستند نمی‌دانند که چرا بازداشت شدند. از آن طرف هم دولت رژیم صهیونیستی می‌گوید به دلایل امنیتی پنهان در بازداشت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در میان اسرای فلسطینی بیش از ۳۱ نفر از اسیران، خانم هستند. ضمن اینکه از میان ۱۷۰ نفر از کودکان زیر ۱۷ سال ۱۲۰ کودک دارای حکم هستند و باقی آن‌ها وضعیت نامشخصی دارند. همچنین بیش از ۱۴ خبرنگار اسیر هستند.

نماینده حماس در تهران اضافه کرد: تمامی این آمار‌ها برای قبل از ۷ اکتبر است. ضمن اینکه بیش از ۶۵۰ نفر از اسرای فلسطینی مریض هستند. همچنین پیکر ۱۲ اسیر بعد از فوت همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی قرار دارد.

خالد القدومی عنوان کرد: قدمت این ظلم‌ها ۷۵ سال است که جهانیان منافق فقط به دنبال حل دیپلماتیک مشکل فلسطینیان است. این در حالی است که کودکان ما در اتاق خواب به دلیل نبود آب و غذا به شهادت می‌رسند.

وی تصریح کرد: در عملیات «طوفان الاقصی» ما بر اساس قوانین بین‌المللی علیه مناطق اشغالی می‌جنگیم. سرزمین‌های اشغالی بر اساس قوانین جهانی به عنوان مناطق جنگی محسوب می‌شوند که همین شهرک‌های صهیونیستی هم جزو آن‌ها است. ضمن اینکه شهرک‌نشینان صهیونیست بسیاری از مردم فلسطینی را به شهادت رساندند.

نماینده حماس در تهران در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: امروز ارتش رژیم صهیونیستی در وضعیت خوب و مناسبی قرار ندارد. زیرا شهروندان ساکن شهرک‌های صهیوینست‌نشین نیمی از نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند.

خالد القدومی ادامه داد: پیرامون حوادث و عملیات‌های روز گذشته باید بگویم که نیرو‌های مقاومت دیروز ۲۴ تانک اسرائیلی را منهدم کردند. همچنین ۳۰ درصد از موشک‌های مقاومت از سامانه گنبد آهنین عبور کرد و به مناطق اشغالی برخورد کرد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز شاهد شکست روایت رژیم صهیونیستی در سطح جهانیان هستیم. این در حالی است که روایت مردم فلسطین و روایت غزه در بین مردم جهان بیش از پیش گسترش پیدا می‌کند و با استقبال عمومی مردم جهان روبرو می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار