استاندار خراسان جنوبی در گفتگوی اختصاصی با دفاع پرس؛

به تصویر کشیدن فداکاری جوانان سخت است/در تعریف رزمندگان مبالغه نکنیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: گاهی در تعریف رزمندگان مبالغه می کنیم به گونه ای که جوانان تصور می کنند تمام رزمندگان از همه وجود پاک بوده اند که به جبهه رفته اند، ولی باید دقت کرد، برخی از رزمندگان شاید در صحنه زندگی کاستی هایی داشته اند اما هنگامی که در جبهه نبرد قرار گرفته اند، اوج ایثار بوده اند.
کد خبر: ۶۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ - 13December 2015

به تصویر کشیدن فداکاری جوانان سخت است/در تعریف رزمندگان مبالغه نکنیم

استاندار خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس گفت: برای اینکه بتوانیم ایثارگری، فدارکاری و ازخودگذشتگی همه رزمندگان را به درستی بشناسیم، جمع آوری و منتشر کنیم باید یک مجموعه آن را برعهده بکیرد.

وی افزود: صدا و سیما و رسانه های عمومی و سایت های خبری هر کدام به اقتضاء مسئولیت خود، بخشی از کار را برعهده دارند، ولی رسانه ای که در حوزه ایثارگری کار می کند، به نوعی تخصصی تر کار می کند و مسئولیت مشخصی برعهده دارد.

استاندار خراسان جنوبی برای اظهار امیدواری کرد: خبرنگارانی که در دفاع پرس گام نهادند به این وظیفه خطیر خود آشنایی لازم و کافی را داشته باشند چرا که این رسانه رسالت عظیمی در انتقال درس ایثار و فداکاری به دیگران برعهده دارد.

خدمتگزار گفت: وقتی خاطرات یک رزمنده و یا آزاده ثبت می شود که دردوران جنگ تحمیلی حضور داشته است، اندرز و از خودگذشتگی زیادی در آن نهفته است.و این  وظیفه و رسالت یک سازمان و رسانه حرفه ای است که به آن بپردازد و آن را منتشر کند.

وی اظهار کرد: تلاش های ایثارگران خیلی راحت به زبان می آید، ولی درک لحظه ای که رزمنده در سنگر حضور داشته و با دشمن مبارزه کرده و یا آزاده ای که در زندان بعثی سالهای متمادی مقاومت داشته خیلی دشوارتر از این ها است و باید یک انسان سرشار از ایمان باشد که پایمردی را حفظ کند.

نماینده دولت درخراسان جنوبی با اشاره به اینکه سخنرانی درباره دفاع مقدس در مجالس و محافل مختلف راحت است، اما به تصویر کشیدن اوج فداکاری یک رزمنده در صحنه جنگ برای انتقال مفاهیم ایثارگری به جوانان سخت است.

وی در ادامه به تدریس درس د فاع مقدس در دانشگاهها و مدارس اشاره کرد و گفت: اساتید درس دفاع مقدس باید بگونه ای دانشجویان را جذب کنند که دانشجو صرف گرفتن نمره، در این کلاس درس حاضر نشود.

خدمتگزار افزود: باید اساتید درس دفاع  مقدس، از خودگذشتگی رزمندگان و جانبازان را به درستی به جوانان منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دکتر خلیلی (رئیس دانشگاه بیرجند) تاکید کرده ام که با اساتید درس دفاع مقدس صحبت کنید چرا که دفاع مقدس مثل دیگر درسهای تخصصی فیزیک، شیمی، مکانیک و... نیست، درس هایی از جمله اخلاق، دین و ... باید با خون و پوست دانشجو عجین شود.

وی یادآور شد: گاهی در تعریف رزمندگان مبالغه می کنیم به گونه ای که جوانان تصور می کنند تمام رزمندگان از همه وجود پاک بوده اند که به جبهه رفته اند، ولی باید دقت کرد، برخی از رزمندگان شاید در صحنه زندگی کاستی هایی داشته اند اما هنگامی که در جبهه نبرد قرار گرفته اند، اوج ایثار بوده اند.

وی افزود: گاهی اوقات ایثارگری را یک قله دست نیافتنی تعریف می کنیم، باید بگویم آن جانباز، ایثارگر و رزمنده در جبهه مثل ما بوده اند، زندگی عادی خود را داشته اند، اما هنگامی که به منطقه جنگی می رود، در آنجا از خود می گذرد و به مسیر خداوند می پیوندند و خود را می یابد، اینها مواردی است که باید به مردم منتقل شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار