استاندار یزد:

آیت الله رئیسی؛ سیدالشهدای خدمت است

«فاطمی» نامگذاری شهید آیت الله رئیسی به نام «سید الشهدای خدمت» را تعبیر درست و به جایی دانست و گفت:مجاهدت در راه خدا، تبعیت از ولی امر مسلمین و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، عشق مثال زدنی به مردم و خدمت به آن ها بدون توجه به حواشی و تخریب ها از ویژگی های این شخصیت بزرگ است.
کد خبر: ۶۶۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶ - 20May 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «مهران فاطمی» استاندار یزد با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه یزد، به تبیین ویژگی های شخصیتی و خدمات شهید آیت الله رئیسی پرداخت.

استاندار یزد در این برنامه، با تبریک و تسلیت شهادت حضرت آیت الله رئیسی؛ رئیس جمهور کشور اظهار داشت: ایمان صادق و اخلاص مثال زدنی از ویژگی های بارز شخصیتی شهید آیت الله رئیسی و از ارکان مهم مکتب شهید سلیمانی است.

فاطمی در همین راستا افزود: مجاهدت در راه خدا، تبعیت از ولی امر مسلمین و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، عشق مثال زدنی به مردم و خدمت به آن ها بدون توجه به حواشی و تخریب ها از دیگر ویژگی های این شخصیت بزرگ است.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی از منظر مظلومیت مقتدرانه همچون «شهید بهشتی» بودند، گفت: ایشان به لحاظ پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی، پرکاری، پاکدستی و ساده زیستی همچون «شهید رجایی» و به لحاظ انجام کار میدانی، جهادی و شبانه روزی همچون «شهیدسلیمانی» بودند.

استاندار یزد نامگذاری شهید آیت الله رئیسی به نام «سید الشهدای خدمت» را تعبیر درست و به جایی دانست و افزود: ویژگی های برجسته سه شهید مذکور به نوعی در شخصیت و رفتار ایشان تجلی داشت.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور ملت ایران، در روز ولادت حضرت امام رضا(ع) به جوار حضرت حق شتافتند، گفت: هیئت همراه ایشان نیز هرکدام ستاره ای در سپهر خدمت به مردم و انقلاب اسلامی بودند.

وی با اشاره به ابراز علاقه و ارادت ویژه شهید آیت الله رئیسی به یزدی ها عنوان کرد: ایشان در گفتگویی شخصی فرمودند «یزد و یزدی ها را خیلی دوست دارم به طوری که پس از ازدواج و در مشورت با همسرم بالاتفاق به این نتیجه رسیدیم که اگر شرایطی پیش بیاید که در قم نتوانیم زندگی کنیم حتما در یزد ساکن شویم.» 

وی به دو سفر شهید آیت الله رئیسی به استان یزد از زمان فعالیت به عنوان رئیس جمهور کشور اشاره کرد و گفت: در سفر اول به استان یزد قریب به ۷۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که قریب به 4 هزار میلیارد تومان آن در کمتر از دو سال تحقق یافت.

وی با بیان اینکه در دوران شهید آیت الله رئیسی اقدامات بزرگ و تحول گرایانه‌ای در حوزه آب برای بسیاری از استان ها رقم خورد، گفت: اجرای فاز اول خط دوم انتقال آب دریا با اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت انتقال ۲۰ میلیون متر مکعب آب محصول دولت سیزدهم و سفر رئیس جمهور به استان یزد بود.

وی در همین راستا ادامه داد: تمهیدات لازم جهت تامین ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای کامل پروژه خط انتقال آب دریا به یزد به طول 730 کیلومتر نیز در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه طرح نهضت ملی مسکن را یکی از ابرپروژه های مهم مورد پیگیری در دولت سیزدهم دانست و افزود: سهم استان یزد در این طرح، ساخت 57 هزار واحد بوده و استان بعد از سفرهای اول و دوم رئیس جمهور به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

وی واگذاری بیش از 9 هزار قطعه زمین 200 متر مربعی به افراد مشمول قانون جوانی جمعیت در استان را در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر دانست و یادآور شد: ارزش ریالی اراضی واگذار شده نزدیک 18 هزار میلیارد تومان است که در راستای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری انجام شد.

وی با اشاره به توجه ویژه آیت الله رئیسی به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهرها، گفت: به عنوان نمونه در مصوبات سفر اول رئیس جمهور، هزار میلیارد تومان از هفت هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب استان، به شهرستان بهاباد اختصاص یافت.  

وی تصریح کرد: به لحاظ ریالی حجم مصوبات شهرستان های کمتر برخوردار مانند خاتم، مروست و بهاباد بسیار بیشتر از شهرستان های برخوردار است که این مهم از نگاه ویژه شهید آیت الله رئیسی به مناطق کمتر برخوردار حکایت دارد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور همواره جهت پیگیری مسائل شخصا در مناطق محروم حضور پیدا می‌کرد، افزود: این گونه اقدامات مسئولان جمهوری اسلامی و خدمت رسانی خالصانه در کنار و همراه و همگام با مردم، باعث افزایش ایمان، باور و اعتماد عمومی می‌شود.

وی در ادامه حماسه حضور مردم یزد در استقبال از رئیس جمهور را روزی تاریخی و به یاد ماندنی برشمرد و گفت: مردم شریف استان علی رغم شرایط آب و هوایی بسیار نامطلوب و دمای منفی 7 درجه برای تقدیر از خادم خود حضور یافتند که این استقبال، یزد را در تمامی سفرهای استانی به عنوان الگو مطرح کرد.

وی در همین راستا ادامه داد: رئیس جمهور بارها از لطف و معرفت مردم استان یزد تقدیر کرده و تاکید داشتند که این حضور، وظیفه مسئولان دولت را نسبت به یزدی‌ها سنگین تر خواهد کرد.

فاطمی استقبال یزدی‌ها از رئیس جمهور همزمان با جریان فتنه و تلاش گروه‌های معاند برای ایجاد نابسامانی در کشور را حضوری دشمن شکن برشمرد و اظهار کرد: شهید آیت الله رئیسی حضور مردم را به نام خود نمی‌دانست و آن را نشانه ارادت به نظام، انقلاب، امام خمینی (ره)، ولی امر مسلمین و شهدا عنوان می کرد.

وی در ادامه از احیای بنگاه‌های اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات مورد پیگیری در دولت سیزدهم نام برد و گفت: هرچند «مردمداری، خدمتگزاری و انقلاب اسلامی» گفتمان اصلی دولت سیزدهم است اما رئیس جمهور احیای واحدهای راکد را بهترین گفتمان‌ می‌دانست.

استاندار یزد با اشاره به رویکرد رئیس جمهور مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام به جای آغاز پروژه های جدید، خاطرنشان کرد: در استان یزد بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام وجود دارد و تاکنون قریب به 100 بنگاه راکد احیا و به چرخه تولید بازگشته است.   

وی همچنین با بیان اینکه امسال در قالب طرح «ایران یار» رئیس جمهور به پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا تزریق تسهیلات و منابع می‌شود، یادآور شد: بر این اساس پروژه‌های اولویت‌دار بر اساس رای مردم منطقه اولویت بندی و متناسب با منابع به اتمام خواهد رسید.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: مهم ترین درس مکتب مدیریتی شهید ایت الله رئیسی این است که هیچ مسئله ای نباید باعث توقف خدمت به مردم شود.

وی ادامه داد: بر اساس سخنان و پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی، «آیت الله رئیسی به عنوان یکی از خدمتگزاران مردم، ارتحال شهادت گونه ای داشتند اما در امر خدمت رسانی به مردم و مدیریت کشور هیچ خللی ایجاد نخواهد شد.

فاطمی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی اختیارات به معاون اول رئیس جمهور به عنوان مدیریت اجرایی کشور، تفویض شده و ظرف مدت 50 روز انتخابات با قدرت و قوت برگزار و مجددا مسیر خدمت رسانی، توسط یک خادم دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: در مدت باقی مانده از عمر دولت، نه تنها سرعت اقدامات و فعالیت ها کمتر نخواهد شد بلکه با سرعتی بیشتر و انگیزه ای مضاعف، مسیرِ خدمت مخلصانه با افتخار تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار