وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

توجه به فرهنگ رویکرد آموزش و پرورش/ واقفان و خیرین به مدرسه‌سازی توجه ویژه کنند

نوری با بیان اینکه رویکرد جدید آموزش و پرورش فرهنگی و تربیتی است، گفت: خیرین و واقفان به موضوع مدرسه‌سازی توجه ویژه داشته باشند چراکه در این زمینه همچنان عقب‌ماندگی وجود دارد.
کد خبر: ۵۷۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ - 08February 2023

توجه به فرهنگ رویکرد آموزش و پرورش/ واقفان و خیرین به مدرسه‌سازی توجه ویژه کنندیوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از اهتمام این وزارتخانه برای جذب مربیان تربیتی خبر داد و اظهار داشت: شخص رئیس‌جمهور مجوز این اقدام را صادر کرده‌اند و ما در وزارتخانه به‌صورت جدی به‌دنبال تحقق آن هستیم.

وی همکاری با مربیان طرح امین را مورد اشاره قرار داد و گفت: در طرح امین ۲۳ هزار همکار داشتیم که از ظرفیت آن‌ها برای تحول آموزش و پرورش بهره خواهیم گرفت؛ وزارت آموزش و پرورش در حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز اقدامات جدی را شروع کرده است که نوید خوبی است.

وزیر آموزش و پرورش از اجرایی‌سازی ۲ هزار و ۱۰۰ طرح ورزشی در کشور خبرداد و افزود: دانش‌آموزان ما در کنار تحصیل نیاز به فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی و هنری هستند لذا اقدامات خوبی در این زمینه در دست اقدام است؛ امسال هزار و ۱۸۳ سالن که با مشارکت بخش خصوصی و خیرین در راستای عدالت آموزشی ساخته شده که در هفته تربیت افتتاح می‌شود.

نوری با اشاره به استقبال معلمان ورزش از مطالعه کتاب شهید ابراهیم هادی و طرح‌های مطالعاتی با محوریت شهدا گفت: در این طرح حدود ۱۴۰ هزار معلم ورزشی شرکت کردند.

وی به فرایند تربیت در سندتحول بنیادین اشاره کرد و با بیان اینکه چهار رکن خانواده، حکومت، رسانه و نهاد‌های غیر دولتی در این روند نقش دارند، گفت: اگر رسانه‌ها و مردم در کنار آموزش و پرورش نبودند اتفاق مهم جشن عاطفه‌ها رقم نمی‌خورد.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص رویکرد مردمی‌سازی دولت در این وزارتخانه گفت: از یک‌هزار و ۱۰۰ مدرسه افتتاح شده اخیر در حسن‌آباد فشافویه ۵۱۸ مدرسه مردم‌ساز بود که توسط خیرین و واقفان ساخته شده بود که نشان دهنده رویکرد مردم‌سازی است.

نوری درباره مشارکت خیرین مدرسه‌ساز گفت: بیشترین حجم مشارکت خیرین در موضوعات مختلف مربوط به بخش مدرسه‌سازی است؛ ما در این موضوع ارتباط خوبی با سازمان اوقاف و امور خیریه خواهیم داشت و رویکرد این سازمان در توجه دادن نیت واقفان به مدرسه‌سازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را یک اقدام مهم و موثر برای تقویت بنیه‌های علمی کشور می‌دانیم.

وی مجاهدت خیرین در ایجاد زیرساخت‌های علمی کشور را یک حرکت مهم دانست و با تاکید براینکه همچنان برای ایجاد زیرساخت‌های علمی کشور نیاز به همکاری خیرین هستیم، گفت: بدون حمایت و همراهی خیرین امکان ایجاد زیرساخت‌های علمی و فناورانه برای تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان را تاخیر روبرو خواهد بود لذا ورود این افراد خیراندیش ضروری است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار