مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

پیروزی ما در دفاع مقدس مصداق و تجلی آیه شریفه «کم من فئة...» بود

سردار «کوشکی جهرمی» گفت: دفاع مقدس جنگ جهانی سومی بود که در آن مردم ایران هشت سال جانانه در برابر تمام دنیا استقامت و مقاومت کردند و نهایتا پیروز گشته و  مصداق و تجلی آیه شریفه «کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن اللّه» شدند.
کد خبر: ۵۶۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱ - 27December 2022

پیروزی ما در دفاع مقدس مصداق و تجلی آیه شریفه «کم من فئة...» بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس، از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس، امروز ششم دی ماه در مراسمی که امشب در مسجد الرقیه شهرک ولی عصر شیراز در جوار یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس برگزار شد دفاع مقدس را جنگ جهانی سوم دانست که در آن مردم ایران هشت سال جانانه در برابر تمام دنیا استقامت و مقاومت کردند و نهایتا پیروز و  مصداق و تجلی آیه شریفه «کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن اللّه» شدند.

وی ابتدا با بیان اینکه در آستانه سالروز شهادت سردار دلها حاج «قاسم سلیمانی» به سر می‌بریم افزود: در سخت‌ترین دوران تاریخ معاصر که دشمنان طرح شکست جبهه مقاومت را ریخته بودند آن مجاهد فی سبیل الله به میدان آمد و آن پیروزیهای بزرگ را برای اسلام و محور مقاومت رقم زد.

این پیشکسوت دفاع‌مقدس افزود: نهم دی ماه نیز از آن جهت برای همه ما اهمیت دارد که دشمنان خارجی و داخلی در نظر داشتند کشور را از درون دچار اضمحلال کنند اما با بصیرت و اتحاد ملت و امت، صحنه برگشت و به عبرتی برای خواص و پیروزی برای انقلاب بدل شد و درس بصیرت به همگان آموخت.

سردار کوشکی در خصوص ارج و منزلت شهدا به ویژه شهدای گمنام نیز گفت: اگر امروز بعد از گذشت چند دهه از پایان جنگ تحمیلی جمعیتی عظیم که اغلب آن نیز جوانان بودند برای تشییع شهدا می‌آیند دلیلش همین بصیرت است.

وی در تشریح ویژگیهای شهدا تاکید کرد: شهدا نیز با بصیرت پا به جبهه‌ها گذاشتند زیرا می‌دانستند در مسیری گام نهاده‌اند که پایان آن جان دادن در راه خدا است و فقط نزد خدا روزی خواهند خورد.

این جانباز  و پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به آیه 191 سوره آل عمران «الَّذينَ يَذْكُرُونَ اللهَ قِياماً وَ قُعُوداً وَ عَلى جُنُوبِهِمْ...» افزود: در این آیه به خوبی سیمای شهدا توصیف شده که همانا درک حقیقی از عالم هستی است.

وی در ادامه با ذکر آیه 3 سوره بقره «ٱلَّذِينَ يُؤۡمِنُونَ بِٱلۡغَيۡبِ وَيُقِيمُونَ ٱلصَّلَوٰةَ وَ مِمَّا رَزَقۡنَٰهُمۡ يُنفِقُونَ» افزود: شهدای گرانقدر ما تاکید زیادی بر نماز داشتند و جان خود را دادند تا ما در خط دین بمانیم و اگر مدت‌ها است که درگیر مشکلات اقتصادی و فرهنگی هستیم یک دلیل آن دوری برخی مردم و مدیران از نماز است.

سردار کوشکی افزود: خودشناسی، دیگر ویژگی شهدا است که بر اساس آن شهدا با درک فانی بودن دنیا، به جبهه‌ها آمدند تا ماندگار و جاودان شده و منشا اثر شوند.

در ادامه سردار کوشکی افزود: شهدای ما الگویی به نام فاطمه زهرا (س) داشتند و به همین دلیل با گذشت 34 سال همچنان نور معرفتشان بر اجتماع می‌تابد و حضورشان نیز نشانگر زنده بودن انقلاب است و در واقع تابوت‌شان می‌آید تا تابلو و چراغ راهنمای ما باشد و شهدا می‌آیند تا ما راه گم نکنیم.

وی تاکید کرد: حضرت فاطمه (س) چهار ویژگی اساسی داشتند که امام‌شناسی و ولی شناسی، زمانه شناسی و بصیرت، مجاهدت و خستگی‌ناپذیری به تمام معنا و همچنین ایثارگری مبین این چهار ویژگی هستند.

سردار کوشکی افزود: این بانوی وارسته حاضر شد جان خود را برای ولی خدا بدهد تا چراغ هدایتگری روشن بماند و نکته جالب توجه تنهایی وی در این مسیر بود و به همین سبب امام خمینی (ره) تاکید داشتند که ملت امروز از مسلمانان عصر حجاز و هم دوره با پیامبر و امیرالمونین، بهتر هستند زیرا مدت زیادی از وفات پیامبر نگذشته بود که آن جفاها بر دخترش و ولی او روا داشته شد.

سردار کوشکی در ادامه گفت: در چند ماه اخیر دشمن مستکبر با همراهی امپراطوری رسانه‌ای خود با دیکتاتوری تمام عیار و ایجاد اتحاد بین برخی سلبریتی‌ها در فضای مجازی و اراذل و اوباش خود در خارج یا در کف خیابان، با همراه اذناب و اعوانش در منطقه با همکاری پیچیده تعداد زیادی سازمان امنیتی برای فروپاشی نظام وسط میدان آمد و جنگی پیچیده، ترکیبی و شناختی علیه ما به راه انداخت.

کوشکی افزود: دشمن همچنین عناصر اصلی‌ خود یعنی هیجان، شایعه‌پراکنی، ابهام‌افکنی و نشر دروغ را نیز به خدمت گرفت اما با همت شهدای نسل امروز، از امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور و ساحت نظام و ولایت، صیانت شد.

وی با تاکید بر اینکه این دعوا دعوای اقتصادی نبود و دشمن برای ریشه‌کن کردن ارزشهای اسلامی و انقلابی و هنجارها به میدان آمده بود اظهار داشت: تنها راهی که می‌توان به مدد آن از فتنه انگیزی مجدد دشمن جلوگیری کرد و بساط ناهنجاریهای دشمن را برچید احیای امر به معروف و نهی از منکر و عظمت دادن به فرهنگ ایثار و شهادت و اهمیت دادن به نماز و مسجد و چنگ زدن به حبل متین الهی است.

سردار کوشکی خون شهدا را دلیل شکست ناپذیری این انقلاب دانست و افزود: در کنار همه اینها باید جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز مورد توجه جدی قرار داد و باید از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم این پرچم را روزی به صاحب اصلی‌اش امام عصر برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها